Overslaan en naar de inhoud gaan

De 'mobile first' strategie van Facebook

Facebook gaat eindelijk focus leggen op mobiel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al enige tijd gebruikt meer dan de helft van de gebruikers Facebook ook via de mobiel en vooral bij 2e en 3e Wereldlanden zal mobiel gebruik primair gaan worden.

related partner content for mobile comes here

Opmerkelijk dat Facebook . Te laat?

Terwijl meer en meer consumenten social media via hun smartphone en tablet bezoeken heeft het beursbedrijf eigenlijk nog geen business model hiervoor.

Door de voortdurende twijfel over de advertentie-inkomsten die Facebook binnenkrijgt is het aandeel al aardig platgeslagen.


Facebook zegt vooral problemen te hebben met het vinden van ruimte voor reclame op smartphones en tablets. De advertising mogelijkheden op zijn momenteel nog zeer beperkt en ik vraag me af of FB binnenkort met een mobile advertising mogelijkheid komt die zich echt kan differentiëren van andere mobiele advertising netwerken op gebied van user experience, maar vooral op echt resultaat voor de adverteerder dat verder gaat dan likes.

MobileMarketing.nl 2012

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in