Overslaan en naar de inhoud gaan

DDMA plant hackathon rondom kunstmatige intelligentie

Het evenement staat gepland op 12 en 13 mei. De winnaar krijgt een prijs, de jury wordt later bekendgemaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De DDMA houdt op 12 en 13 mei een DDMA AI Hackathon die organisaties uitdaagt om met behulp van kunstmatige intelligentie (AI) een vraagstuk binnen hun organisatie op te lossen. Het wordt de derde editie van de tweedaagse hackathon, die plaats zal vinden in De Hallen Studio's (Amsterdam).

related partner content for mobile comes here

De brancheorganisatie voor datagedreven marketing, sales en service reikt via een jury een prijs uit aan de winnaar. De jury wordt op een later moment bekendgemaakt. Landal Greenpars won de laatste hackathon. 

Gebruik van kunstmatige intelligentie aanjagen

Doel van de hackathon is het gebruik van kunstmatige intelligentie aanjagen, mits op de juiste manier. DDMA stelt dat een ethische en verantwoorde benadering van kunstmatige intelligentie organisaties en klanten veel kan opleveren. Maar merkt ook dat lang niet alle organisaties weten hóe ze kunstmatige intelligentie kunnen inzetten. Een speciale AI-commissie van de DDMA voert daarom gesprekken met beleidsmakers en het bedrijfsleven om meer draagvlak te creëren voor het gebruiken van kunstmatige intelligentie. 

De opgedane kennis probeert de DDMA via onder meer een hackathon te vertalen naar organisaties. Tijdens de AI Hackathon gaan marketeers en product owners samen met data scientists en engineers aan de slag met kunstmatige intelligentie. Deelname aan de hackathon is gratis, inschrijven kan vanaf vandaag via deze website

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in