Overslaan en naar de inhoud gaan

Veiling NFT van Subway en Lay's levert Voedselbanken 6000 euro op

De NFT-veiling maakt onderdeel uit van een marketingstrategie waar ook een Snapchat-filter bij hoort.
NFT veiling
© Afbeelding: Fitzroy
NFT veiling
© Afbeelding: Fitzroy

De veiling van een NFT (Non-Fungible Token) van een jas van Lay's en Subway heeft zesduizend euro opgeleverd. De veiling vond plaats in Haarlem en de opbrengst is voor de Nederlandse Voedselbanken. 

related partner content for mobile comes here

Een NFT is het bewijs van digitaal eigenaarschap van een afbeelding of andere kunstvorm. Capitola.Social maakte vijf NFT's die passen bij een jas van Lay's en Subway. Die fysieke jas, gemaakt van gerecyclede chipszakkenfolie gevuld met chips, werd onlangs in Nederland en België uitgebracht. Vier van de vijf NFT's zijn verloot onder Subway-klanten, de laatste is dus geveild voor het goede doel. 

AR-filter

De vijf NFT's zijn ook door avatars op de website Decentraland te dragen. Wie geen NFT of fysieke jas heeft, kan de jas virtueel passen in de Snapchat-app. Capitola.Social heeft namelijk een Augmented Reality-filter ontwikkeld die Snapchat-gebruikers kunnen projecteren op hun kleding. 

Credits:
Ontwerp & Concept : Fitzroy Amsterdam
Ontwerp : XPLCT Studios
PR bureau : Gardeners Creative Agency
AR-Filter en NFT : Capitola.Social
Klant: SubwayNL, Lize Verdegaal, Menno van der Hoeven
Klant: Lay’s (Pepsi Co), Mirthe Enklaar, Valerie Delaby
Veilingmeester: Marlous Mostrous, Sotheby’s

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in