Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter ziet gesprekken over metaverse, digitale ethiek en NFT's stijgen

Nieuwe technologische onderwerpen winnen aan populariteit op Twitter, beschrijft het sociale medium in een trendrapport.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Twitter registreerde in 2021 fors meer gesprekken over nieuwe technologische onderwerpen als NFT's, de metaverse en digitale ethiek. Dat meldt het sociale medium in zijn eerste Birdseye Report, een serie rapporten met statistieken over 2021 en vooruitzichten voor 2022. Naast een rapport over technologie zijn er ook documenten over alcohol, geld, eten, gezondheid, media & entertainment, persoonlijke verzorging en sport. 

related partner content for mobile comes here

Tech gedomineerd door metaverse

De metaverse - een interactieve internetomgeving waar techbedrijven aan werken -, digitale ethiek en de cyber individuality waren in 2021 de populairste techonderwerpen waar Twitter-gebruikers over spraken. De jaar-op-jaar-groei van het onderwerp metaverse was in 2021 liefst 19.425 procent, aldus het Twitter-rapport. Tweets over de metaverse gingen onder andere over het kopen van virtueel onroerend goed (483 procent groei) en immersieve technologie (62 procent groei). 

Ook NFT's werden op Twitter in 2021 vaker besproken dan in 2020. De jaar-op-jaar-groei bedroeg bijna negenduizend procent. NFT's zijn Non-Fungible Tokens, oftewel het bewijs van eigenaarschap van een digitaal kunstwerk als een afbeelding. Het aantal tweets over cryptovaluta als de Bitcoin steeg op jaarbasis met 534 procent, aldus Twitter. Cyber individuality omvat onder meer de ontwikkeling van Web3, een internetvorm die consumenten meer macht moet geven over hun gegevens. 

Trends voor 2022

Twitter noemt de metaverse, digitale ethiek en cyber individuality - heel populair in 2021 - ook als trends voor dit jaar. Vorig jaar tweetten vooral mannen over deze onderwerpen. De leeftijdsgroep 18 tot 35 jaar tweette er het vaakst over (65,9 procent), gevolgd door minderjaren (20,4 procent). 

In het trendrapport deelt Sprinklr - een partner van Twitter - inzichten voor organisaties rondom technologische onderwerpen en klantinteractie. Sommige inzichten rollen de rode loper uit voor Twitter-oplossingen. Zo stelt het rapport als aanbeveling rondom de metaverse voor dat merken Twitter-campagnes kunnen starten om te laten zien dat zij voorop lopen in de metaverse. 

Adformatie publiceerde eind vorig jaar een interview met Twitter-topman Barry Collins over Twitters plannen voor 2022

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in