Overslaan en naar de inhoud gaan

Concurrentie jaloers op Twingo

Renault’s campagne rond de nieuwe Twingo moet ook mannen verleiden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot nu toe werd de kaskraker van Renault (2,4 miljoen verkocht sinds 1993) vooral aan vrouwen verkocht. Met name in Duitsland en Frankrijk bleek de kleine Twingo populair. De helft van de Twingo-rijders blijft trouw aan dit model, in autoland een uitzonderlijk hoge score. De oer-Twingo verwierf bij sommige doelgroepen een cultstatus, vanwege het originele design, omdat het autootje praktisch is in drukke steden en door de gunstige prijs-kwaliteitverhouding.

related partner content for mobile comes here

Twingo’s concurrenten zijn de Opel Agila, de VW Fox, de Toyota Aygo, de Ford Ka en de Fiat Panda. In Duitsland is het totale marktaandeel van deze mini-auto’s 4,4 procent. De concurrentie kijkt met scheve ogen naar het succes van Renault. Naar verluidt wilde Fiat in 2003 de opvolger van de Panda ‘Gingo’ noemen. De autoproducent zag daar toch maar van af, bang voor mogelijke claims van Renault.

Renault lanceert nu de nieuwe Twingo, met weer veel ruimte, slimme accessoires en ander moois. Het Hamburgse reclamebureau Nordpol bedacht een introductiecampagne met dertien sketches. Zoals een nieuwsbericht over een bankberoving in Berlijn waarbij de vier bankrovers konden ontkomen in hun Renault Twingo. En een tv-quiz waarin kandidaten moeten kiezen tussen Renault Twingo, Gringo, Bingo en Twiggi. Ook andere in Duitsland bekende tv-formats werden gepersifleerd.

Bron: Werben & Verkaufen
Een uitgebreid overzicht van relevante en recente artikelen uit de internationale marketingbladen kunt u vinden in onze abstractdienst .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in