Concurrentie jaloers op Twingo
Tot nu toe werd de kaskraker van Renault (2,4 miljoen verkocht sinds 1993) vooral aan vrouwen verkocht. Met name in Duitsland en Frankrijk bleek de kleine Twingo populair. De helft van de Twingo-rijders blijft trouw aan dit model, in autoland een uitzonderlijk hoge score. De oer-Twingo verwierf bij sommige doelgroepen een cultstatus, vanwege het originele design, omdat het autootje praktisch is in drukke steden en door de gunstige prijs-kwaliteitverhouding.
Twingo’s concurrenten zijn de Opel Agila, de VW Fox, de Toyota Aygo, de Ford Ka en de Fiat Panda. In Duitsland is het totale marktaandeel van deze mini-auto’s 4,4 procent. De concurrentie kijkt met scheve ogen naar het succes van Renault. Naar verluidt wilde Fiat in 2003 de opvolger van de Panda ‘Gingo’ noemen. De autoproducent zag daar toch maar van af, bang voor mogelijke claims van Renault.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaRenault lanceert nu de nieuwe Twingo, met weer veel ruimte, slimme accessoires en ander moois. Het Hamburgse reclamebureau Nordpol bedacht een introductiecampagne met dertien sketches. Zoals een nieuwsbericht over een bankberoving in Berlijn waarbij de vier bankrovers konden ontkomen in hun Renault Twingo. En een tv-quiz waarin kandidaten moeten kiezen tussen Renault Twingo, Gringo, Bingo en Twiggi. Ook andere in Duitsland bekende tv-formats werden gepersifleerd.
Bron: Werben & Verkaufen
Een uitgebreid overzicht van relevante en recente artikelen uit de internationale marketingbladen kunt u vinden in onze abstractdienst Marketing International.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid