Ouderen over 10 jaar hipper


Datamonitor ziet twee trends ten aanzien van de oudere consument.
Hiermee vergeleken zullen de jongere leeftijdsegmenten een relatief lagere groei in uitgaven laten zien. Tot nu toe is het zo dat vooral de jongere consument verantwoordelijk was voor de retailgroei. Over tien jaar zullen dat vooral consumenten vanaf 45 jaar zijn, aldus de onderzoekers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNiet iedere retailer zal zijn focus kunnen verleggen naar de oudere consument. Zeker in de mode-industrie blijft de jongere consument ‘spannender’, meent Datamonitor. ‘Je richten op de oudere consument wordt traditioneel nogal als saai gezien. Maar over tien jaar is dit een ander verhaal. De oudere consument van nu is niet te vergelijken met die van over tien jaar. Deze consumenten willen lichamenlijk en emotioneel jong blijven.
Retailgroei zal bijvoorbeeld te zien zijn op het gebied van persoonlijke verzorging, kleding (deze ouderen hebben een grotere interesse in mode dan de huidige ouderen) en muziek en conusmentenelektronica.
Het zal niet makkelijk zijn deze komende groep ouderen goed te bedienen, waarschuwt Datamonitor. Het zijn zeer ervaren consumenten die precies weten wat ze wel en niet willen hebben.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid