Overslaan en naar de inhoud gaan

Ouderen over 10 jaar hipper

Britse retailers doen er de komende jaren verstandig aan zich meer te richten op de oudere consument, meent onderzoeksbureau Datamonitor.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Datamonitor ziet twee trends ten aanzien van de oudere consument.

related partner content for mobile comes here

Hiermee vergeleken zullen de jongere leeftijdsegmenten een relatief lagere groei in uitgaven laten zien. Tot nu toe is het zo dat vooral de jongere consument verantwoordelijk was voor de retailgroei. Over tien jaar zullen dat vooral consumenten vanaf 45 jaar zijn, aldus de onderzoekers.

Niet iedere retailer zal zijn focus kunnen verleggen naar de oudere consument. Zeker in de mode-industrie blijft de jongere consument ‘spannender’, meent Datamonitor. ‘Je richten op de oudere consument wordt traditioneel nogal als saai gezien. Maar over tien jaar is dit een ander verhaal. De oudere consument van nu is niet te vergelijken met die van over tien jaar. Deze consumenten willen lichamenlijk en emotioneel jong blijven.

Retailgroei zal bijvoorbeeld te zien zijn op het gebied van persoonlijke verzorging, kleding (deze ouderen hebben een grotere interesse in mode dan de huidige ouderen) en muziek en conusmentenelektronica.

Het zal niet makkelijk zijn deze komende groep ouderen goed te bedienen, waarschuwt Datamonitor. Het zijn zeer ervaren consumenten die precies weten wat ze wel en niet willen hebben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in