Overslaan en naar de inhoud gaan

Tony Chocolonely maakt 'eerlijke chocoladeletter'

In wereldwinkels en een klein aantal supermarkten in Nederland is sinds woensdag een 'eerlijke chocoladeletter' verkrijgbaar. Met deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“De letter is gemaakt onder eerlijke arbeidsomstandigheden voor een faire prijs en belast het milieu niet,” aldus de 'Groene Sint', met groene mantel en mijter, bij de lancering in Amsterdam. De chocoladeletter is een initiatief van ontwikkelingsorganisatie Oxfam Novib en Tony's Chocolonely.

related partner content for mobile comes here

Oxfam Novib wil met Sinterklaas in aantocht het bewustzijn onder consumenten voor eerlijke producten vergroten. “De chocoladeletter is een gemakkelijk te begrijpen symbool voor een best wel ingewikkeld verhaal,” aldus directeur campagnes Jan Bouke Wijbrandi. Oxfam Novib heeft ook de Groene Sint in het leven geroepen om meer aandacht te vragen voor fabrikanten van sinterklaascadeaus in ontwikkelingslanden. Tony's Chocolonely, het bedrijf van tv-presentator Teun van de Keuken, heeft 100.000 exemplaren laten maken van de eerlijke chocoladeletters. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in