Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat een fantastisch bed! Laten we eh... een potje gaan schaken

Eerder deze week het genoegen gehad te mogen genieten van de nieuwe First Class aan boord van de Airbus A380, ofwel Singapore Airlines…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder deze week het genoegen gehad te mogen genieten van de nieuwe First Class aan boord van de Airbus A380, ofwel , zoals ze het zelf noemen. Ronduit fantastische ervaring, niets op af te dingen. Ook de nieuwe Business Class en Executive Economy Class, die overigens al te bewonderen waren in de Boeing 777-200ERs die bij Singapore Airlines al een jaartje rondvliegen, zijn tiptop in orde. Toch zitten aan het marketen van deze nieuwe produkten een paar onvermoede haken en ogen.

related partner content for mobile comes here

Allereerst is daar de vertraagde komst van de A380. Die blijkt vervelende gevolgen te hebben gehad voor SIA's campagneplanning. Dat is te zien aan het feit dat de nu een jaar oude Business en Exec Econ in de campagne rond de A380 als 'nieuw' worden gepresenteerd, terwijl die producten als gezegd al ruim een jaar in de markt staan. Kennelijk draaide de beoogde introductiecampagne van de A380 rond de aankondiging van drie nieuw aangeklede klasses in het toestel, en waren de voorbereidingen destijds zodanig ver gevorderd dat men dat uiteindelijk maar zo heeft gelaten. En dat maakt een merkwaardige indruk bij vaste klanten zoals ondergetekende, die al vele tienduizenden mijlen in de nieuwe klasses hebben afgelegd.

Maar die nieuwe First Class is inderdaad echt nieuw. En het is een fantastisch produkt, qua dienstverlening (de First Class service van SIA kende zijn gelijke al niet), qua ambiance (geen stoelen meer maar hutten) en qua reiscomfort (met name te danken aan de stilte en de stabiliteit van de A380, waarbij vergeleken een normale wide body aanvoelt als een zweefvliegtuigje). Toch zit ook hier een communicatietechnisch addertje onder het gras.

Want dankzij het feit dat het tussenschot tussen de twee hutten in het midden (het gaat om een zgn. 1-2-1 configuratie) compleet kan wegzakken, heeft het puriteinse Singapore Airlines het eerste tweepersoonsbed in de lucht in de aanbieding. Dat is een USP van jewelste, en er wordt in de campagne dan ook met zoveel woorden melding van gemaakt. En dat levert onvermoede problemen op. Want zo'n bed biedt mogelijkheden.

In de Singaporese pers werden de mogelijke problemen al ondervangen met de mededeling dat 1. hanky panky aan boord verboden is; 2. de nieuwe Suites weliswaar maximale privacy bieden maar dat er wel degelijk een opening met een gaasje in de rolgordijntjes zit; en 3. het cabinepersoneel terwille van de veiligheid regelmatig controleert of alles 'goed gaat.'

En dat levert advertentieplaatjes op zoals dat hierboven. Een stel heeft zojuist het tweepersoons bed laten opmaken, krijgt zo meteen een glaasje Krug Grande Cuvee of Dom Perignon geserveerd (SIA First biedt standaard de keuze uit die twee champagnes) en vraagt zich af wat nu te doen. De conclusie ligt voor de hand, althans volgens Singapore Airlines: je gaat in een ongemakkelijke houding op bed zitten schaken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in