50plussers hebben sterke merkwaarden
Het 50+ Expertisecentrum (een samenwerkingsverband tussen Sanoma 50+ Media (Zin, Midi, Felderhof) en Programmabladen AKN - 50+ magazines (Avrobode, KRO Magazine en NCRV-gids).) onderzocht de verschillen in koopgedrag tussen vier levensfases: 20-49 jaar, 50plus met nog thuiswonende kinderen, empty nesters met werk en empty nesters die niet meer werken. En dat aan de hand van zeven branches: vakanties & reizen, auto's, financiële dienstverlening, persoonlijke verzorging, gezondheidsproducten, audiovisuele producten, computers & mobiele telefonie en voeding.
Belangrijkste resultaten:
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis50plussers blijken minder impulsief en trendgevoelig dan de jongere generaties, zo vonden de onderzoekers. Dit betekent niet dat zij minder kooplustig zijn, ze laten zich alleen niet zo sterk leiden door hun omgeving als de jongere doelgroepen.
Daarnaast verlangt de 50plusser eerlijke informatie en goede service. En kwaliteit. De prijs vindt hij minder belangrijk. Zeker, 50plussers laten zich bij hun keus leiden door logisch nadenken. Maar omdat ze minder verschillen in merken ervaren, speelt ook het gevoel een grote rol. En dan komen persoonlijke aandacht en een goede service om de hoek kijken. Kwaliteitsmerken met die positieve merkwaarden kunnen rekenen op de trouw en sympathie van de 50plussers.
Nu zijn er nog 5 miljoen 50plussers in Nederland, in 2025 zullen het er 7 miljoen zijn. Zo'n 43 procent van de totale bevolking.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid