Overslaan en naar de inhoud gaan

50plussers hebben sterke merkwaarden

50plussers ervaren minder verschil tussen merken dan 20-49-jarigen. Daarom kiest deze groep meer voor een merk op gevoel. Merken met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het 50+ Expertisecentrum (een samenwerkingsverband tussen Sanoma 50+ Media (Zin, Midi, Felderhof) en Programmabladen AKN - 50+ magazines (Avrobode, KRO Magazine en NCRV-gids).) onderzocht de verschillen in koopgedrag tussen vier levensfases: 20-49 jaar, 50plus met nog thuiswonende kinderen, empty nesters met werk en empty nesters die niet meer werken. En dat aan de hand van zeven branches: vakanties & reizen, auto's, financiële dienstverlening, persoonlijke verzorging, gezondheidsproducten, audiovisuele producten, computers & mobiele telefonie en voeding.

related partner content for mobile comes here

Belangrijkste resultaten:

50plussers blijken minder impulsief en trendgevoelig dan de jongere generaties, zo vonden de onderzoekers. Dit betekent niet dat zij minder kooplustig zijn, ze laten zich alleen niet zo sterk leiden door hun omgeving als de jongere doelgroepen.

Daarnaast verlangt de 50plusser eerlijke informatie en goede service. En kwaliteit. De prijs vindt hij minder belangrijk. Zeker, 50plussers laten zich bij hun keus leiden door logisch nadenken. Maar omdat ze minder verschillen in merken ervaren, speelt ook het gevoel een grote rol. En dan komen persoonlijke aandacht en een goede service om de hoek kijken. Kwaliteitsmerken met die positieve merkwaarden kunnen rekenen op de trouw en sympathie van de 50plussers.

Nu zijn er nog 5 miljoen 50plussers in Nederland, in 2025 zullen het er 7 miljoen zijn. Zo'n 43 procent van de totale bevolking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in