Coca-Cola: campagne voor de PlantBottle
Aan de hand van de campagne wil Coca-Cola de consument bekend laten worden met het feit dat de PET-fles deels gemaakt van planten. Daarnaast wil het merk via de uitingen de Nederlander bewust maken en stimuleren om de fles te recyclen.
Via een outdoor-, print- en bannercampagne wordt de consument geïnformeerd over het bestaan en de eigenschappen van de PlantBottle-fles. Op de winkelvloer wordt informatie over de fles gedeeld aan de hand van een speciale nekhanger, wobblers, flyers en displaymateriaal. De campagne gaat in week 33 met de outdoorcampagne van start en zal tot 1 oktober 2011 lopen.
Interactieve website
Rondom de introductie van de PlantBottle, lanceerde Coca-Cola de website www.traceyourcoke.nl. Hier krijgt de bezoeker inzicht in de initiatieven van Coca-Cola op het gebied van duurzaamheid. Daarnaast moet de site consumenten inspireren zelf duurzamer bezig te zijn, onder andere door lege verpakkingen in te leveren ten behoeve van hergebruik.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid