Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne: Bacardi - tijd voor echt contact

Bijna 90 procent van Nederland geeft de voorkeur aan persoonlijk contact met vrienden en bijna twee derde vindt dat dit veel te weinig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Bacardi Together’ is het thema van de multimediacampagne die zich ‘focust op de toegevoegde waarde van persoonlijk contact’.

related partner content for mobile comes here

Driekwart van de Nederlanders is actief op social media en vindt social media een gemakkelijk middel om vriendschappen te onderhouden. Ongeveer de helft van de Nederlanders heeft wel een Hyves- (57,4 procent) of Facebook-account (48,1 procent). Een kwart van de Nederlanders zit op LinkedIn (24,1 procent) en één op de zes heeft een Twitter-account (16,1 procent).

Op de vriendenlijsten van de sociale netwerken prijken vaak vele vrienden; gemiddeld heeft de Nederlander 112 vrienden op Hyves, 84 vrienden op Facebook en 96 connecties op LinkedIn.

De berichten van de respondenten op Twitter worden door gemiddeld 54 volgers gelezen. Een hele hoop, terwijl de Nederlander aangeeft slechts vijf échte vrienden te hebben. Bijna één op de vier ondervraagden ziet deze vrienden wekelijks, één op de vijf elke twee weken of maandelijks. Genoeg vinden we dat niet: met 63,8 procent zegt bijna tweederde dat er te weinig persoonlijk contact bestaat. De druk van werk of school (41,4 procent), ver uit elkaar wonen (25,4 procent) of familieaangelegenheden (24,5 procent) gooien roet in het eten.

Het is overigens niet zo dat mensen die niet actief zijn op social media uit de vriendenkring verdwijnen, aldus 67,2 procent. Persoonlijk nieuws delen we liever niet via Facebook, Hyves of Twitter. We zijn ons er dus wel degelijk van bewust dat elkaar zien belangrijk is voor de vriendschap én voor de gezondheid. Slechts 3,8 procent vindt het voldoende alleen contact te onderhouden via social media.

Insteek campagne
Met de campagne Bacardi Together wil het merk ‘mensen herinneren aan het belang en de lol van persoonlijk contact en iedereen oproepen er meer tijd voor vrij te maken’.

Het onderzoek naar vriendschap en social media in Nederland is uitgevoerd door onderzoeksbureau PanelWizard in opdracht van Bacardi.
Aan het onderzoek namen 666 respondenten deel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in