Campagne: Bacardi - tijd voor echt contact
‘Bacardi Together’ is het thema van de multimediacampagne die zich ‘focust op de toegevoegde waarde van persoonlijk contact’.
Driekwart van de Nederlanders is actief op social media en vindt social media een gemakkelijk middel om vriendschappen te onderhouden. Ongeveer de helft van de Nederlanders heeft wel een Hyves- (57,4 procent) of Facebook-account (48,1 procent). Een kwart van de Nederlanders zit op LinkedIn (24,1 procent) en één op de zes heeft een Twitter-account (16,1 procent).
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOp de vriendenlijsten van de sociale netwerken prijken vaak vele vrienden; gemiddeld heeft de Nederlander 112 vrienden op Hyves, 84 vrienden op Facebook en 96 connecties op LinkedIn.
De berichten van de respondenten op Twitter worden door gemiddeld 54 volgers gelezen. Een hele hoop, terwijl de Nederlander aangeeft slechts vijf échte vrienden te hebben. Bijna één op de vier ondervraagden ziet deze vrienden wekelijks, één op de vijf elke twee weken of maandelijks. Genoeg vinden we dat niet: met 63,8 procent zegt bijna tweederde dat er te weinig persoonlijk contact bestaat. De druk van werk of school (41,4 procent), ver uit elkaar wonen (25,4 procent) of familieaangelegenheden (24,5 procent) gooien roet in het eten.
Het is overigens niet zo dat mensen die niet actief zijn op social media uit de vriendenkring verdwijnen, aldus 67,2 procent. Persoonlijk nieuws delen we liever niet via Facebook, Hyves of Twitter. We zijn ons er dus wel degelijk van bewust dat elkaar zien belangrijk is voor de vriendschap én voor de gezondheid. Slechts 3,8 procent vindt het voldoende alleen contact te onderhouden via social media.
Insteek campagne
Met de campagne Bacardi Together wil het merk ‘mensen herinneren aan het belang en de lol van persoonlijk contact en iedereen oproepen er meer tijd voor vrij te maken’.
Het onderzoek naar vriendschap en social media in Nederland is uitgevoerd door onderzoeksbureau PanelWizard in opdracht van Bacardi.
Aan het onderzoek namen 666 respondenten deel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid