Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes wil ‘scam advertising’ weren

Het bestuur van het Cannes Advertising Festival heeft stappen ondernomen om fake advertenties te weren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor deze editie van het Lions Festival, volgende week in Cannes, moeten alle inzendingen ondertekend zijn door iemand van de bureaudirectieen goedgekeurd zijn door de klant. Vorig jaar dreigde Ogilvy & Mather het festival te boycotten om ‘scam advertising’, aldus Brandrepublic.

related partner content for mobile comes here

Brazilië heeft wat dat betreft een reputatie. Vorig jaar werden twee gewonnen Lions (voor Medecins Sans Frontieres) ingetrokken. De discussie blijft wel dat er altijd ‘chip shop ads’ gemaakt worden, zoals Russell Ramsey van het Britse Bartle Bogle Hegarty ze noemt. Uitingen voor kleine bedrijfjes die gemaakt worden als een bureau een goed idee heeft en die op kleine schaal zichtbaar zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in