Overslaan en naar de inhoud gaan

Boos op gratis

Iedereen is boos op het Kruidvat begrijp ik. Tja dat is nogal makkelijk. Heeft die iedereen wel eens van Gratis gehoord? Dat valt niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedereen is boos op het Kruidvat begrijp ik. Tja dat is nogal makkelijk. Heeft die iedereen wel eens van Gratis gehoord?
Dat valt niet toevallig samen met het boek van want die marcheert een behoorlijk stukje achter de troepen aan. Gratis is er al een tijdje. ‘Be creative’ leerde ik van de leerling van , ene Morton Kirschner. Als je geld wilt verdienen en je Merk wil verdiepen dan is Gratis een Businessmodel en een Communicatiemodel tegelijk.

related partner content for mobile comes here

De hotelkamers die het Kruidvat samen met de Fletcher Group aanbiedt zijn te geef, dat is zo. Maar waarom zou je betalen voor een moment dat je in diepe slaap gesukkeld bent?
De kamers staan leeg en kosten dus geld in plaats dat het iets oplevert. De kunst van een hotel is niet een slaapplaats bieden maar een verblijf. Een verblijf dat een beetje aangenaam is gemaakt door het desbetreffende HotelMerk. Als de Mens nog wakker is kan je bewijzen dat je een onderscheidende gastheer/vrouw bent. Als je dat voor mekaar hebt dan kan je voor de bewuste prestatie een prijs vragen.

De omgevingsfactoren worden dus belangrijker dan de core. De sensitieven zijn gevoeliger voor emotionele prikkels dan voor de ratio. Het geld kan je dus verdienen door de Consumens te verleiden terwijl hij bij zijn positieven is.
Een lekker drankje drinken in een aangename omgeving doet meer voor de mens dan een drankje dat in de donkere nacht in het kutkoelkastje op de slaper ligt te wachten.
Verdienmodellen veranderen drastisch maar er zijn genoeg slapers die nog wakker moeten worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in