Boos op gratis


Iedereen is boos op het Kruidvat begrijp ik. Tja dat is nogal makkelijk. Heeft die iedereen wel eens van Gratis gehoord?
Dat valt niet toevallig samen met het boek van Chris Anderson want die marcheert een behoorlijk stukje achter de troepen aan. Gratis is er al een tijdje. ‘Be creative’ leerde ik van de leerling van Bill Bernbach, ene Morton Kirschner. Als je geld wilt verdienen en je Merk wil verdiepen dan is Gratis een Businessmodel en een Communicatiemodel tegelijk.
De hotelkamers die het Kruidvat samen met de Fletcher Group aanbiedt zijn te geef, dat is zo. Maar waarom zou je betalen voor een moment dat je in diepe slaap gesukkeld bent?
De kamers staan leeg en kosten dus geld in plaats dat het iets oplevert. De kunst van een hotel is niet een slaapplaats bieden maar een verblijf. Een verblijf dat een beetje aangenaam is gemaakt door het desbetreffende HotelMerk. Als de Mens nog wakker is kan je bewijzen dat je een onderscheidende gastheer/vrouw bent. Als je dat voor mekaar hebt dan kan je voor de bewuste prestatie een prijs vragen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De omgevingsfactoren worden dus belangrijker dan de core. De sensitieven zijn gevoeliger voor emotionele prikkels dan voor de ratio. Het geld kan je dus verdienen door de Consumens te verleiden terwijl hij bij zijn positieven is.
Een lekker drankje drinken in een aangename omgeving doet meer voor de mens dan een drankje dat in de donkere nacht in het kutkoelkastje op de slaper ligt te wachten.
Verdienmodellen veranderen drastisch maar er zijn genoeg slapers die nog wakker moeten worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid