Overslaan en naar de inhoud gaan

'Berijd me zacht' adviseert jonge scooterrijders

'Berijd me zacht' luidt de slogan van een gewaagde campagne van verkeersveiligheidsorganisatie voor en door jongeren, Stichting TeamAlert.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf. De campagne ;Berijd me zacht&;">'Berijd me zacht' legt een link tussen het rijgedrag van de scooterrijder en de kwaliteit van zijn bedprestaties. Rustig rijden verbetert de prestaties tussen de lakens, is de brutale boodschap. Dit terwijl de opspelende hormonen in werkelijkheid volgens TeamAlert juist roekeloos en stoer rijden in de hand werken.

related partner content for mobile comes here

Afgelopen jaar kwamen 43 mensen om het leven, en liefst negen van hen waren tussen 15 en 17 jaar. Ook onder het aantal ernstig gewonden vormen de 15 tot 17-jarigen de hoofdmoot. In 2009 vielen meer dan 1000 zwaargewonden in deze leeftijdscategorie. Ter vergelijking: het aantal ernstig gewonden bij 18- en 19-jarigen lag in datzelfde jaar op 282. Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), die zo de noodzaak voor een bewustwordingscampagne onder deze doelgroep onderstrepen.

Voor de campagne worden honderd middelbare scholen bezocht. Jongeren krijgen posters, ansichtkaarten, en speciale sleutelhangers. Ook komen er op het schoolplein krijttekeningen met 'prikkelende' leuzen. Op internet is een 'Berijd me Zacht-game', gestart, waarmee jongeren een scooter en scooterrijbewijs kunnen winnen. (Telegraaf)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in