Nieuwe positionering Smin


Smin gaat een nieuwe koers varen. Vorige week werd bekend dat een deel van de leden ontevreden was over Smin.
Smin komt nu met een persbericht waarin gesteld wordt dat de aanleiding voor de nieuwe positionering 'de stormachtige groei van het vakgebied' is. De meeste aangesloten leden groeien in tegenstelling tot veel reclamebureaus enorm snel, zegt Smin-voorzitter Wim Tjaberinga. ‘We constateren al geruime tijd dat ons vakgebied door zowel opdrachtgevers als nieuw talent als sexy wordt gezien. We groeien snel. Maar het blijkt moeilijk als relatief kleine branchevereniging om het tempo van de markt en de leden te volgen. Een aantal leden wilde meer snelheid. Om die reden hebben we in de afgelopen dagen een aantal sessies gehouden.’
Resultaat van die bijeenkomsten is dat wordt gestreefd naar een omvorming van het huidige Smin. Tjaberinga: ‘Doel is om per 1 januari de nieuwe structuur, eventueel nieuwe naam en organisatiestructuur bekend te maken in de markt. We geloven er in dat de tijd rijp is voor een grote stap vooruit. Veel grote opdrachtgevers besteden een steeds groter deel van hun budget aan content marketing en customer media. Dat gaat doorgaans ten koste van investeringen in advertising. Dit marktgebied verdient een stevige branchevereniging die een sterke gesprekspartner is van de BVA en van opdrachtgevers in het algemeen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid