Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe positionering Smin

Smin gaat een nieuwe koers varen. Vorige week werd bekend dat een deel van de leden ontevreden was over Smin.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Smin gaat een nieuwe koers varen. Vorige week werd bekend dat een deel van de leden over Smin.

related partner content for mobile comes here

Smin komt nu met een persbericht waarin gesteld wordt dat de aanleiding voor de nieuwe positionering 'de stormachtige groei van het vakgebied' is. De meeste aangesloten leden groeien in tegenstelling tot veel reclamebureaus enorm snel, zegt Smin-voorzitter Wim Tjaberinga. ‘We constateren al geruime tijd dat ons vakgebied door zowel opdrachtgevers als nieuw talent als sexy wordt gezien. We groeien snel. Maar het blijkt moeilijk als relatief kleine branchevereniging om het tempo van de markt en de leden te volgen. Een aantal leden wilde meer snelheid. Om die reden hebben we in de afgelopen dagen een aantal sessies gehouden.’
Resultaat van die bijeenkomsten is dat wordt gestreefd naar een omvorming van het huidige Smin. Tjaberinga: ‘Doel is om per 1 januari de nieuwe structuur, eventueel nieuwe naam en organisatiestructuur bekend te maken in de markt. We geloven er in dat de tijd rijp is voor een grote stap vooruit. Veel grote opdrachtgevers besteden een steeds groter deel van hun budget aan content marketing en customer media. Dat gaat doorgaans ten koste van investeringen in advertising. Dit marktgebied verdient een stevige branchevereniging die een sterke gesprekspartner is van de BVA en van opdrachtgevers in het algemeen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in