Meerderheid tevreden over klachtafhandeling RCC
Dat blijkt uit een onderzoek dat de Stichting Reclame Code (SRC) liet uitvoeren door Trendbox. Consumenten die het afgelopen jaar en begin dit jaar een klacht hebben ingediend bij de RCC werden ondervraagd. De doelstelling van het onderzoek was om inzicht te krijgen in hoe consumenten de klachtenafhandeling door de RCC beleven en vervolgens het proces, waar nodig, te optimaliseren.
Uit het onderzoek blijkt dat slechts 15 pct heeft verklaard meer of minder ontevreden te zijn. Vrijwel alle klagers beschouwen de klachtenprocedure als helder en duidelijk. Daarbij zijn zes op de tien klagers tevreden met de uiteindelijke beslissing, ongeacht of zij in het gelijk zijn gesteld of niet.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe RCC wordt omschreven als 'bewaker van de reclamebranche'. Klagers zijn bekend met andere klachtenpodia zoals de Consumentenbond en televisieprogramma’s Radar en Kassa!. Deze worden echter niet gezien als concurrenten van de Commissie, omdat zij wordt beschouwd als een specialist in klachten over reclame-uitingen. Men ervaart de Reclame Code Commissie als een unieke en professionele instantie.
Uit het onderzoek kwam ook een aantal suggesties ter verbetering naar voren. Zo gaf men aan graag vooraf meer inzicht te krijgen in het procesverloop van de klachtenafhandeling. Daarnaast was er het verzoek de klachtenprocedure verder te digitaliseren om de tijdsduur van de procedure, die als redelijk werd beoordeeld in het onderzoek, korter te maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid