Overslaan en naar de inhoud gaan

Meerderheid tevreden over klachtafhandeling RCC

Een ruime meerderheid van de klagers bij de Reclame Code Commissie is tevreden over de wijze waarop hun klacht is afgehandeld en heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek dat de Stichting Reclame Code (SRC) liet uitvoeren door Trendbox. Consumenten die het afgelopen jaar en begin dit jaar een klacht hebben ingediend bij de RCC werden ondervraagd. De doelstelling van het onderzoek was om inzicht te krijgen in hoe consumenten de klachtenafhandeling door de RCC beleven en vervolgens het proces, waar nodig, te optimaliseren.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat slechts 15 pct heeft verklaard meer of minder ontevreden te zijn. Vrijwel alle klagers beschouwen de klachtenprocedure als helder en duidelijk. Daarbij zijn zes op de tien klagers tevreden met de uiteindelijke beslissing, ongeacht of zij in het gelijk zijn gesteld of niet.

De wordt omschreven als 'bewaker van de reclamebranche'. Klagers zijn bekend met andere klachtenpodia zoals de Consumentenbond en televisieprogramma’s Radar en Kassa!. Deze worden echter niet gezien als concurrenten van de Commissie, omdat zij wordt beschouwd als een specialist in klachten over reclame-uitingen. Men ervaart de Reclame Code Commissie als een unieke en professionele instantie.

Uit het onderzoek kwam ook een aantal suggesties ter verbetering naar voren. Zo gaf men aan graag vooraf meer inzicht te krijgen in het procesverloop van de klachtenafhandeling. Daarnaast was er het verzoek de klachtenprocedure verder te digitaliseren om de tijdsduur van de procedure, die als redelijk werd beoordeeld in het onderzoek, korter te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in