Overslaan en naar de inhoud gaan

Google meest besproken merk in Q3 2011

Buzzcapture bekijkt ieder kwartaal welke merken het meest besproken worden in het online nieuws en in social media. Het social mediabureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het derde kwartaal van 2011, 1 juli t/m 30 september, werden de 25 grootste merken een kleine 2,5 miljoen (n=2.573.079) keer online genoemd. Google voert de ranglijst aan met 303.890 uitingen. Apple volgt op afstand met 205.944 uitingen en Albert Heijn staat op een derde plek met 198.804 meldingen.

related partner content for mobile comes here

Albert Heijn is dus ook het eerste Nederlandse merk in de lijst. Op enige afstand volgen NS (n=140.804) en Efteling (n=137.964), op respectievelijk plaats 2 en 3.

Samsung vs Apple
Twee merken vallen op volgens Buzzcapture. Zo was Samsung de afgelopen maanden veelvuldig in het nieuws. De strijd tussen Apple en Samsung is ook in sociale media niet onopgemerkt gebleven. In de maand augustus werd 74 procent keer meer gesproken over
Samsung dan in de maand daarvoor. In 24 procent van deze berichten werden Samsung en Apple beide genoemd.

Albert Heijn
Daarnaast nam het totale buzzvolume van Albert Heijn in de onderzoeksperiode met ruim 21.000 uitingen (12 procent) toe. Dat is te danken aan de marketingactiviteiten van de retailer. Met name de introductie van verschillende televisiecommercials zorgde voor veel gespreksstof, zowel positief als negatief. In de maand juli worden ongeveer 10.000 uitingen geteld.

Belangrijkste bron voor de 25 meest genoemde merken is Twitter. Ruim 71 procent van de berichten werd geplaatst op dit microblog. Facebook en Hyves volgen op zeer grote afstand.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in