Google meest besproken merk in Q3 2011


In het derde kwartaal van 2011, 1 juli t/m 30 september, werden de 25 grootste merken een kleine 2,5 miljoen (n=2.573.079) keer online genoemd. Google voert de ranglijst aan met 303.890 uitingen. Apple volgt op afstand met 205.944 uitingen en Albert Heijn staat op een derde plek met 198.804 meldingen.
Albert Heijn is dus ook het eerste Nederlandse merk in de lijst. Op enige afstand volgen NS (n=140.804) en Efteling (n=137.964), op respectievelijk plaats 2 en 3.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Samsung vs Apple
Twee merken vallen op volgens Buzzcapture. Zo was Samsung de afgelopen maanden veelvuldig in het nieuws. De strijd tussen Apple en Samsung is ook in sociale media niet onopgemerkt gebleven. In de maand augustus werd 74 procent keer meer gesproken over
Samsung dan in de maand daarvoor. In 24 procent van deze berichten werden Samsung en Apple beide genoemd.
Albert Heijn
Daarnaast nam het totale buzzvolume van Albert Heijn in de onderzoeksperiode met ruim 21.000 uitingen (12 procent) toe. Dat is te danken aan de marketingactiviteiten van de retailer. Met name de introductie van verschillende televisiecommercials zorgde voor veel gespreksstof, zowel positief als negatief. In de maand juli worden ongeveer 10.000 uitingen geteld.
Belangrijkste bron voor de 25 meest genoemde merken is Twitter. Ruim 71 procent van de berichten werd geplaatst op dit microblog. Facebook en Hyves volgen op zeer grote afstand.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid