AH in de clinch met Coca-Cola


De supermarktketen verkoopt voorlopig geen anderhalve literflessen Coca-Cola en Fanta Orange meer. Coca-Cola heeft vóór de zomer al aangekondigd de prijzen te verhogen met tussen de drie en acht procent. Sindsdien wordt hierover onderhandeld. Maar volgens het AD kunnen de twee partijen tot nu toe niet tot een akkoord komen.
Volgens AH zijn de wensen van Coca-Cola ‘extreem’. ‘Zeker als zo’n verhoging wordt doorgevoerd zonder aanwijsbare reden of uitleg’, zegt een woordvoerder van Albert Heijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens de frisdrankproducent is AH intussen de enige super die niet akkoord gaat met de gewenste prijsverhoging. ‘Nagenoeg alle ketens hebben de hogere inkoopprijs vertaald in een hogere consumentenprijs’, meldt een zegsman van Coca-Cola.
Nu de supermarktoorlog voorbij is proberen A-merken weer wat verloren terrein terug te halen. Zij moesten de afgelopen jaren noodgedwongen genoegen nemen met veel lagere winstmarges en er gingen honderden banen verloren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid