42 procent van Top100 adverteerders onvindbaar op internet
Wat blijkt: Op dit moment is 58 procent van de grootste 100 adverteerders van Nederland goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32 procent goed te vinden was: een stijging van 26 procentpunt.
In 2006 werd nog geconcludeerd dat de meeste adverteerders geen flauw idee hebben hoe ze zichzelf online zichtbaar moeten maken. Nu geldt dit nog altijd voor 42 procent van de organisaties.
Zoekmachinemediabureau Checkit deed onderzoek naar de onlinevindbaarheid van de 100 grootste adverteerders bij zoekmachines. Het onderzoek en de lijst zijn terug te vinden in het septembernummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze verschijnt.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe vindbaarheid van de websites is op basis van 11 criteria getest via Google, omdat dit de meest gebruikte en bekendste zoekmachine in Nederland is. Voor het vaststellen van de linkpopulariteit is de Yahoo! Site Explorer gebruikt.
De onderzochte websites laten dit jaar betere resultaten zien dan vorig jaar: 58 van de 100 organisaties behalen uiteindelijke een vindbaarheidsscore van 50 procent of hoger. Wel is nog steeds 42 procent niet goed vindbaar op internet. In de lijst van 2006 was 68 procent slecht vindbaar.
De beste drie bedrijven qua vindbaarheid:
Wat vorig jaar al bleek, is dit jaar overigens weer bevestigd: het ingezette mediabudget is niet van invloed op de vindbaarheid van organisaties. Het is dus niet zo dat organisaties die over een groot mediabudget beschikken, per definitie beter vindbaar zijn bij zoekmachines dan organisaties die het met minder mediabudget moeten doen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid