Wilbert Schreurs gaat reclamegeschiedenis doceren
Expert op het gebied van reclame en creativiteit Wilbert Schreurs wordt docent reclamegeschiedenis aan de Vrije Universiteit.
De aanstelling van Schreurs, die twee jaar zal duren, wordt gesponsord door de Vereniging van Communicatie-adviesbureaus (VEA), die het belangrijk vindt dat er aandacht wordt gegeven aan de geschiedenis van de reclame.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaSchreurs zal voor de opleiding algemene cultuurwetenschappen de vakken reclamegeschiedenis en creatieve revolutie aanbieden.
In zijn colleges gaat Schreurs aandacht besteden aan de ontwikkeling van de na-oorlogse reclame in binnen- en buitenland.
Daarbij richt hij zich vooral op de omwenteling die zich vanaf de jaren zestig in de reclame heeft voltrokken. Deze heeft tot een nieuwe wijze van reclamemaken geleid, waarin de samenhang tussen tekst en beeld cruciaal is.
Daarnaast gaat Schreurs de komende twee jaar onderzoek doen naar de relatie tussen creativiteit en reclame.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid