Overslaan en naar de inhoud gaan

Terug naar de marketing-roots

In tegenstelling tot wat bepaalde Molblog-teamleden beweren (we noemen geen namen omdat-ie begint met een "T" en eindigt met "heo") ligt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In tegenstelling tot wat (we noemen geen namen omdat-ie begint met een "T" en eindigt met "heo") ligt niet iedereen die een paar weken niet post "totaal uitgeput en uitgeschreven aan de zijlijn ineengezakt." Sommigen onder ons zijn gewoon met vakantie geweest.

related partner content for mobile comes here

Sterker nog, die zogenaamd "uitgeputte en uitgeschreven" Molbloggers (ja, dat is inderdaad hard aangekomen, Theo) zijn zelfs op vakantie nog met hun gedachten bij Molblog en het rapporteren van interessante marketingfenomenen.

Neem nu bijvoorbeeld de bromfietstaxi-markt in Siem Reap, beroemd van de weergaloze junglesteden van het eeuwen oude . Dankzij met name het sterk toenemende toerisme in Azie (de Japanners zijn al geweest maar nu zijn de Koreanen alomtegenwoordig en gaan steeds meer Chinezen voor het eerst op buitenlandse vakanties) gaat het bijzonder goed in de dienstverlening in Siem Reap. Ondanks dat zijn de bromfietstaxi's, ook wel bekend als tuktuks (spreek uit "toektoeks") of remorques omdat het feitelijk door bromfietsen voortgetrokken aanhangwagentjes zijn, nog altijd bijzonder slecht georganiseerd. Iedereen probeert vanaf zijn fietsje klanten te winnen en ze zien er allemaal min of meer hetzelfde uit. Tuktuks zijn een commodity in Siem Reap.

En da's een gemiste kans. Een gemiddelde remorqueur brengt een Westerse toerist voor $1 (of Chinezen, harde onderhandelaars als ze zijn, voor een of twee kwartjes) overal heen. Voor iemand die wat onderscheid biedt, zou dat makkelijk meer kunnen zijn.

Dat moet de ondernemende geest op de foto ook hebben gedacht. En zo zagen wij de geboorte van tuktuk-advertising in Siem Reap. Drukt je meteen weer met je neus op de grondslagen van de marketing: goede communicatie, heldere uiteenzetting van de USPs, en een boodschap die zodanig onder de mensen wordt gebracht dat-ie niet irriteert: met een gulle lach middenin de doelgroep.

Uiteraard hebben we deze tuktuk genomen. We hebben hem $3 gegeven en erbij verteld dat de volgende stap het bedenken van een goede merknaam is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in