Meningen verdeeld over gezond keurmerk


Zes op de tien mensen vinden dat zij geen keurmerk nodig hebben om te bepalen of iets een gezonde keuze is, zo blijkt uit onderzoek van accountants- en adviesorganisatie Deloitte. Iets meer dan de helft zegt zo'n keurmerk wel belangrijk te vinden en kijkt wel eens of er een 'gezond' logo op de verpakking van levensmiddelen staat. De rest (48 procent) let daar zelden of nooit op.
Vier op de tien mensen kopen wel eens bewust een product met een dergelijk keurmerk. Maar ook blijkt dat 37 procent van de ondervraagden denkt dat de 'gezonde' keurmerken alleen worden gebruikt als reclame voor een product.
De consument lijkt zich ten slotte overspoeld te voelen door de vele keurmerken. Bijna 40 procent van de ondervraagde consumenten geeft aan door alle verschillende keurmerken door de bomen het bos niet meer te zien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid