Overslaan en naar de inhoud gaan

Meningen verdeeld over gezond keurmerk

Keurmerken die aangeven hoe gezond een product is, worden steeds vaker gebruikt. Maar lang niet alle consumenten zitten er op te wachten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zes op de tien mensen vinden dat zij geen keurmerk nodig hebben om te bepalen of iets een gezonde keuze is, zo blijkt uit onderzoek van accountants- en adviesorganisatie Deloitte. Iets meer dan de helft zegt zo'n keurmerk wel belangrijk te vinden en kijkt wel eens of er een 'gezond' logo op de verpakking van levensmiddelen staat. De rest (48 procent) let daar zelden of nooit op.
Vier op de tien mensen kopen wel eens bewust een product met een dergelijk keurmerk. Maar ook blijkt dat 37 procent van de ondervraagden denkt dat de 'gezonde' keurmerken alleen worden gebruikt als reclame voor een product.

related partner content for mobile comes here

De consument lijkt zich ten slotte overspoeld te voelen door de vele keurmerken. Bijna 40 procent van de ondervraagde consumenten geeft aan door alle verschillende keurmerken door de bomen het bos niet meer te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in