Overslaan en naar de inhoud gaan

Maakten 'de media' Spyker kapot?

Natuurlijk, je kunt de Raad voor de Journalistiek (RvdJ) een tandenloze tijger noemen. Maar van mij mag de raad toch…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Natuurlijk, je kunt de Raad voor de Journalistiek () een tandenloze tijger noemen. Maar van mij mag de raad toch eens happen naar de -case. De Spykerboys hebben namelijk gesuggereerd dat ‘’de media’’ hun bedrijf kapot hebben gemaakt. Pieter Klok van de Volkskrant had recent een column over het debacle. Hij constateert echter: ‘Het vervelende is dat alle berichten in de media tot nu toe waar zijn gebleken, wat de indruk versterkt dat de autofabrikant nog meer te verbergen heeft.’’ Niettemin houdt Spyker vol dat ‘’de media’’ alleen maar leugens verspreiden.

related partner content for mobile comes here

Het willen verkopen van het Formule 1-team was ook weer zo’n verzinsel van de pers, volgens Hans Hugenholtz, die Michiel Mol opvolgde als bestuursvoorzitter. ‘’En dat,’’ schrijft Klok, ‘’terwijl in het persbericht van Spyker lekker stond te lezen dat het Formule -team van de hand wordt gedaan.’’
Daarom moeten Hugenholtz c.s. formeel een klacht indienen over hun behandeling door ‘’de media.’’ Bij de Raad voor de Journalistiek, die, ik weet het, tot dusver slechts klachten behandelt over een bepaald medium. Onze voorheen nationale trotsje, altijd zo gehypt door diezelfde media, moet ze dwingen om deze case ter hand te nemen. Klopt die zware aantijging richting ‘’de’’ journalistiek, of niet? En waarom wel of niet?
Zou erg nuttig zijn voor de Spykerboys en zeker ook voor ‘’de media.’’ Weten we ook meteen ook of we de Raad voortaan serieus moeten nemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in