Overslaan en naar de inhoud gaan

‘63 procent CMO’s bepalend voor ondernemingsstrategie’

Een ongekend aantal, 94 procent van alle marketingdirecteuren, zegt te denken dat mobile een doorslaggevende succesfactor zal blijken in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is 80 procent méér dan twee jaar geleden, zo becijferde IBM voor zijn rapport ‘Stepping up to the challenge: How CMOs can start to close the aspirational gap study’.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek dat aan de rapportage vooraf ging kwam tot stand op basis van face-to-face-interviews met CMO’s in 56 landen en 19 industrieën wereldwijd. De strategische bemoeienis van CMO’s in hun organisatie neemt verder toe. In 63 procent van de gevallen is de marketing directeur betrokken bij het bepalen en formuleren van strategische organisatiedoelstellingen ‘over all’. Daarin hoeft de CMO alleen de CFO boven zich te dulden, die in 72 procent van de gevallen aanschuift om vast te stellen wat de richting en het beleid wordt.

Een vergelijkbaar aantal van hen geeft aan dat marketing analytics een belangrijke rol zal spelen bij het bereiken van hun doelstellingen, maar tegelijk zegt 82 procent dat zijn/haar organisdatie niet goed in staat is om te gaan met het kapitaliseren van de data explosie. Drie jaar geleden was dat percentage overigens ook al 71 procent. Ook social media zijn een punt van zorg: de enorme snelheid waarmee die groeien geeft 66 procent het gevoel een achterstand op te lopen.

John Kennedy, vice president, marketing, global business Services bij IBM: ‘Wie gesprekken voert met CMO’s van over heel de wereld en in verschillende industrieën, merkt dat steeds meer bedrijven druk zijn hun fysieke aanwezigheid en hun digitale precence op elkaar af te stemmen. Doel is vanzelfsprekend een naadloze, geïntegreerde customer experience.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in