Overslaan en naar de inhoud gaan

SXSW: ‘It's a shitty job, maar iemand moet het doen...’

De Vlamingen hebben er een heel mooie uitdrukking voor: 'je niet op je kop laten kakken'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat betekent zoiets als je niet laten kleineren, niet op je kop laten zitten. Deze Japanner kende de uitdrukking waarschijnlijk niet. Of misschien betekent het in het Japans wel iets heel anders, wie zal het zeggen. Feit is in elk geval dat hij een aantal dagen tijdens SXSW rondliep in een labjas met een drol op zijn hoofd. Een lachende drol weliswaar. Maar toch.

En hij moest er zelf ook veel om lachen. Je wordt natuurlijk ook niet zomaar de als het gaat om

related partner content for mobile comes here

Uiteindelijk bleek het een heel serieuze aangelegenheid. Het ging om een app waarmee je je ontlasting kon fotograferen, analyseren, beschrijven naar kleur en consistentie, gekoppeld aan hoe je je voelt, of je winderig bent of niet, buikpijn hebt etc. Vast ook wat je gegeten hebt.

Een beetje wat wij met ons nieuwe bevolkingsonderzoek naar darmkanker gaan doen. 
Uiterst nuttig dus. Maar of je dat zo het best communiceert? In Japan waarschijnlijk wel.

Veel Amerikaanse bezoekers van SXSW ging het echter echt boven de pet. Veel plaatsvervangende schaamte, en veel gegiechel.

Shit happens. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in