Overslaan en naar de inhoud gaan

50% adverteerders: moeite om effectiviteit online reclame te bepalen

Bureaus schijnen op dit moment de voorkeur te geven aan online adverteren (84 procent), maar adverteerders willen hun reclame nog steeds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bureaus schijnen op dit moment de voorkeur te geven aan online adverteren (84 procent), maar adverteerders willen hun reclame nog steeds het liefst in de krant (57 procent) terugzien, 49 procent van hen wil het online. Zo blijkt uit onderzoek van Panelwizard onder 420 bureaus en adverteerders in opdracht van reclametechnologiebureau .

related partner content for mobile comes here

Bijna de helft van de adverteerders heeft moeite om het succes van hun online campagne te bepalen. Dit komt volgens de onderzoekers vaak omdat er te veel manieren zijn om effectiviteit te meten. De helft van de adverteerders en 38 procent van de bureaus (38 procent) geeft aan behoefte te hebben aan één meetstandaard te hebben.

Om het succes van campagnes te bepalen, kijkt bijna 40 procent van de adverteerders naar de sales die eruit voortkomt. Ook bureaus (26 procent) nemen sales als uitgangspunt om het succes te bepalen.
Na sales bepaalt het bereik van de online campagne het succes voor adverteerders (24 procent). Bureaus vinden het bereik opmerkelijk minder belangrijk (15 procent) en hechten meer waarde aan de zichtbaarheid van de campagne (25 procent).

De belangrijkste redenen om online reclame in te zetten zijn voor adverteerders het bereik (69 procent), gevolgd door de prijs van de online campagne (56 procent). Voor bureaus is de meetbaarheid de belangrijkste reden om te kiezen voor een online campagne (73 procent).

Zowel bureaus (71 procent) als adverteerders (54 procent) zijn het erover eens dat de mogelijkheden van online reclame onderschat worden. Hoewel bijna de helft van de adverteerders aangeeft niet goed op de hoogte te zijn van de technische mogelijkheden van online advertenties, is 53 procent toch graag bereid om te experimenteren met nieuwe technieken. Zo geeft ruim 40 procent aan graag meer te willen doen met de ontwikkeling van software om op smartphones te adverteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in