Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: 'influencermarketing via TikTok wint aan populariteit'

TikTok wordt voor marketeers steeds belangrijker, ten koste van YouTube en Facebook. Dat meldt een Amerikaans onderzoeksbureau.
TikTok
TikTok

Steeds meer Amerikaanse marketeers gespecialiseerd in influencermarketing verleggen hun aandacht én budget van Facebook en YouTube naar TikTok. Dat schrijft Techcrunch op basis van onderzoek door Insider Intelligence, dat voorheen eMarketer heette. Het analistenbureau focust dit onderzoek op influencermarketing en verwacht dat Amerikaanse marketeers dit jaar voor het eerst meer budget uitgeven dan TikTok (775 miljoen dollar) dan aan Facebook (739 miljoen dollar). 

related partner content for mobile comes here

In 2024 geven Amerikaanse marketeers vermoedelijk voor het eerst meer budget uit aan TikTok dan aan YouTube, aldus de analisten. 

Instagram blijft koning

Dit jaar blijft YouTube (948 miljoen dollar) wel populairder dan TikTok als het gaat om influencermarketing. Instagram is heer en meester, met een influencermarketingbudget van 2,23 miljard dollar. Oftewel: dit jaar geven marketeers bijna drie keer zoveel budget uit aan Instagram dan aan TikTok. 

Lees al het nieuws over TikTok

Hoe de toekomst van TikTok en Instagram zich gaan ontwikkelen, is lastig te zeggen. Zo sleutelt Instagram regelmatig aan zijn plannen. Een week geleden maakte het socialmediaplatform bekend allerlei veranderingen door te gaan voeren om meer op concurrent TikTok te lijken. Na kritiek van influencers en gebruikers, kwam het bedrijf hier echter al snel op terug

Kleinere influencers meer in trek

Volgens het onderzoek van Insider Intelligence gaan Amerikaanse marketeers meer geld uitgeven aan kleinere influencers op Instagram dan aan hele grote. De analistenfirma verwacht dat er dit jaar liefst 220,5 procent meer budget gaat naar influencers met duizend tot vijfduizend volgers. Dat is veel meer dan de acht procent budgetstijging die het verwacht voor marketing via influencers minimaal één miljoen volgers. 

Kleinere influencers zijn dit jaar meer in trek door de hogere interactie van gebruikers omdat die vaker fan zijn en omdat kleinere accounts minder nepvolgers  en -views hebben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in