Overslaan en naar de inhoud gaan

'Ook Google verwacht negatieve veranderingen in de advertentiemarkt'

Het bedrijf neemt daarom even geen nieuwe medewerkers aan en vraagt een meer ondernemende filosofie van huidige werknemers.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Google neemt twee weken lang geen nieuwe medewerkers aan. Teams moeten in die periode kijken naar hun medewerkers en plannen om later dit jaar nieuw talent te werven. Dat heeft Google zijn personeel per e-mail verteld, bevestigt een woordvoerder aan The Verge na berichtgeving van The Information

related partner content for mobile comes here

De pauze volgt kort nadat Google bekendmaakte dat het de rest van dit jaar minder nieuwe medewerkers wil aantrekken. Er zou vooral gefocust worden op het werven van IT-talenten, maar nu staat Google's deur even helemaal stil. Sollicitanten die al een contractvoorstel ontvangen hebben, kunnen die wel nog verzilveren. Onlangs stuurde de directeur van Google al een e-mail naar het personeel waarin hij vroeg om een 'meer ondernemende' mentaliteit. 

Door minder nieuw personeel aan te nemen, groeit Google minder hard en bereidt het zich voor op een economisch onzeker 2023, zegt een analist van Wedbusch tegen The Verge. 'Google ziet een vertraging in de uitgaven voor digitale advertenties en we beschouwen dit als een voorzichtige zet.' Eerder vandaag maakte Snap, het bedrijf achter Snapchat, zijn kwartaalcijfers bekend. Die vielen tegen, volgens de directeur van Snap omdat bedrijven hun advertentiebudgetten verlagen door economische onzekerheid. Die onzekerheid komt onder meer door de hoge inflatie, oorlog in Oekraïne, fors gestegen prijzen van grondstoffen en logistiek. 

Andere bedrijven trappen ook op de rem

Google is één van de bedrijven die op de rem trapt. Veel techreuzen hebben in de afgelopen weken bekendgemaakt dat zij de rest van 2022 minder of geen nieuw personeel meer aannemen. 

Een deel van die bedrijven, waaronder Twitter, Microsoft en Tesla, hebben onlangs medewerkers ontslagen vanwege reorganisaties. Ook flitsbezorgers schrappen banen, net als Netflix en Klarna. 

Adformatie publiceerde eind mei al een achtergrondartikel over techbedrijven die personeel op straat zetten tijdens the war on talent

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Jochem Leegstra

https://www.google.com/doodles/googles-new-logo ✔️

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in