Overslaan en naar de inhoud gaan

Snap: bedrijven verlagen advertentiebudgetten door economische onzekerheid

Snap, het bedrijf achter Snapchat, meldt tegenvallende kwartaalcijfers.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Snap, de ontwikkelaar van onder meer Snapchat, deelt tegenvallende financiële cijfers over het tweede kwartaal. De omzetstijging valt analisten tegen en het bedrijf maakte in de afgelopen maanden veel meer verlies dan in dezelfde periode een jaar geleden. Snap is zelf ook ontevreden met de resultaten en wijt die grotendeels aan bedrijven die adverteren in de Snapchat-app.

related partner content for mobile comes here

Organisaties hebben in de afgelopen maanden hun advertentiebudgetten verlaagd door economische onzekerheid, zegt Snap-directeur Evan Spiegel in een toelichting aan analisten. De hoge inflatie, oorlog in Oekraïne, fors gestegen gas- en stroomkosten en meer factoren dragen bij aan die algemene economische onzekerheid.

Snap lijdt zwaar verlies

In het afgelopen kwartaal noteerde Snap een totale omzet van 1,1 miljard dollar. Dat is weliswaar dertien procent hoger dan in het tweede kwartaal van 2021, maar analisten hadden op meer gehoopt. 

Op die 1,1 miljard omzet leed Snap een verlies van 422 miljoen dollar. Een jaar geleden was dat 'slechts' 151,7 miljoen dollar. Snap wil zijn bedrijfsvoering aanpassen om zijn cijfers te verbeteren. 'De resultaten in het tweede kwartaal tonen niet onze ware ambities. We passen ons bedrijf en onze strategie aan om weer sneller te groeien', meldt directeur Spiegel. 

Twee concrete voorbeelden van die gewijzigde strategie zijn extra inkomstenbronnen aanboren dan advertenties en nieuwe functies introduceren in de Snapchat-app. Die functies moeten het aantal gebruikers en de gebruikstijd van de app verhogen - wat meer advertentie-inkomsten oplevert.

Betaalde app

Op het randje van het tweede kwartaal startte Snap al met een extra inkomstenbron in onder meer de Verenigde Staten en een handvol Europese landen. Het abonnement genaamd Snapchat+ geeft Snapchat-gebruikers voor vier euro per maand meer mogelijkheden en status in de socialmedia-app. 

Het abonnement is op moment van schrijven nog niet in Nederland beschikbaar en onduidelijk is wanneer hier verandering in komt. 

Adformatie publiceerde eind april een achtergrondartikel over de Snapchats vernieuwingen voor merken, creators en gebruikers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in