Volkskrant met regio-editie Utrecht
De hoofdredactie van de Volkskrant kreeg onlangs toestemming voor het project van moederconcern PCM. De proef duurt een jaar en houdt in dat het speciale katern elke zaterdag wordt toegevoegd aan de Volkskrant. ‘Als het een heel groot succes wordt, dan willen we dit ook in andere regio's gaan doen', zegt adjunct-hoofdredacteur F. Kalshoven. De Volkskrant heeft uitgebreid marktonderzoek gedaan en geconcludeerd dat er behoefte bestaat aan zo'n katern. De krantenmakers mikken vooral op mensen die oorspronkelijk niet uit de regio Utrecht afkomstig zijn, maar er nu wel wonen.
Volgens Kalshoven interesseren die mensen zich niet voor klein regionaal nieuws, maar willen ze wel weten wat er op het gebied van kunst en cultuur, ruimtelijke ordening, verkeer en onderwijs gebeurt. ‘Volwassen journalistiek gericht op de grote lijnen in die regio', zo typeert Kalshoven de inhoud van de bijlage.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet katern verschijnt in een oplage van tussen de 30.000 en 40.000 exemplaren. Het project kost ‘enkele tonnen'. De makers kozen voor Utrecht, omdat dat volgens de adjunct-hoofdredacteur een regio is zonder dominante regionale krant. Ook geldt dat Utrecht na Amsterdam voor de Volkskrant tweede stad is wat oplage betreft. ‘Wij zijn sowieso sterk in studentensteden, maar Utrecht is voor ons erg belangrijk (ANP).'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid