Alleen bij begin oorlog minder tv-reclame
Het uitbreken van de oorlog in Irak heeft alleen aan het begin tot minder
reclame op de Nederlandse televisie geleid.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De schrik onder adverteerders was niet zo groot als bij onverwachte gebeurtenissen, zoals de aanslagen van 11 september. IP (HMG) kreeg vooral de eerste paar dagen van de oorlog afzeggingen. Die waren voornamelijk afkomstig van grote bedrijven, met name uit de VS, aldus een woordvoerster. Bij de Ster, die werkt voor de publieke omroep, was het aantal afmeldingen op de vingers van een hand te tellen. Verder wilde volgens verkoopdirecteur Arian Buurman een aantal bedrijven niet in de reclameblokken bij nieuws- of actualiteitenrubrieken (ANP).
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid