Credits media lanceert Society Quarterly


Het blad heeft een startoplage van 70.000 exemplaren en wordt zowel in Nederland als België verspreid.
SQ onderscheidt zich volgens hoofdredacteur Onno Aerden van andere mannenbladen doordat ‘SQ zich richt zich op mannen die graag lezen’. Het blad bouwt volgens hem voort op de Amerikaanse journalistieke traditie van beeldend geschreven, semi-literaire verslagen en portretten. In het eerste nummer staat een artikel over de vraag waarom de parlementaire pers relatief weinig publiceert over het reilen en zeilen van Haagse politici. Ook een reportage over de eerste weken van Arie Haan als bondscoach van het Chinees voetbalelftal en een portret van Condoleezza Rice.
Society Quarterly werd zeven jaar geleden gelanceerd als sponsored magazine van kledingketen The Society Shop (TSS). Eind vorig jaar werd besloten de uitgave als zelfstandige Credits-titel uit te brengen. TSS neemt voor haar vaste klanten wel een groot aantal abonnementen af. De introductie van SQ gaat gepaard met een radio- en tijdschriftcampagne.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid