Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarden en normen doen het goed in reclame

Over waarden en normen wordt de laatste tijd buitengewoon veel gesproken.. Inmiddels is dat ook in de reclame terug te zien. Geborgenheid…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Politici hebben hun mond vol over normen en waarden. Daarmee appelleren ze aan een bij veel burgers levend verlangen terug te keren naar de veilige, vertrouwde tijden van weleer. De tijden dat er nog respect bestond voor ouderen, en autodiefstallen nog een zeldzaamheid waren. Die hang naar zekerheid en veiligheid vertaalt zich ook in de Duitse reclame. Volgens Pulse, een kwalitatief onderzoek van McCann-Erickson is de drukke, rumoerige levensstijl uit de jaren negentig nu echt passé en is de toekomst aan een meer introverte, op zingeving georiënteerde manier van leven. Dat betekent dat carrièrebeluste, individualistische types in de reclame ‘uit’ zijn en steeds vaker hun plaats moeten afstaan aan personen die familie en vrienden belangrijker vinden dan succes op het werk. In de commercials en advertenties in Duitsland zien we de laatste tijd opvallend veel opa’s en oma’s met kleinkinderen, zorgzame vaders en moeders. Maar het is niet alleen familie wat de klok slaat. Aansluitend bij de levensstijl van de huidige consument duiken er ook regelmatig mannen en vrouwen op die graag in het gezelschap van hun vrienden vertoeven. Het levert vaak idyllische tafereeltjes op. Maar dat brengt wel het gevaar met zich dat er een wat al te kunstmatige wereld wordt opgeroepen, waarin de wat kritischer ingestelde consumenten zich niet herkennen.

related partner content for mobile comes here

Bron: werben & verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in