Overslaan en naar de inhoud gaan

'Ahold vergeet kleine belegger'

Supermarktconcern Ahold vergeet de kleine belegger. Om vertrouwen te winnen moet het concern juist die groep zien te bereiken. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Ik heb de afgelopen dagen alleen financiële berichten gezien. Het bestuur redeneert vanuitfinanciële markten en is vergeten dat Ahold een volksaandeel is. Dan moet je dit ook aan het volkuitleggen.'

related partner content for mobile comes here

Volgens de 'crisisspecialist' kan het bedrijf die groep vrij makkelijk bereiken. 'Laat ze eenadvertentie zetten en zo iets van de zorg wegnemen. Ik ben ook benieuwd of de beleggers in hetAH Vaste Klantenfonds een brief krijgen, of dat Albert Heijn een informatieavond belegt.'

Volgens Stamsnijder interesseren die financiële berichten het publiek geen bal. 'Het bestuurmoet zich begripvol en kwetsbaar opstellen in bijvoorbeeld een actualiteitenprogramma.'

Verder denkt Stamsnijder dat het slim is om een geheim wapen in te zetten. 'Daarbij denk ikbijvoorbeeld aan Albert Heijn, oud-topman van supermarktconcern Ahold. Hij moet het vertrouwenin de onderneming uitspreken. Hij heeft deze week al gezegd dat hij zich 'zwaar verneukt' voelt. Alshij nogmaals in het nieuws komt met dergelijke uitspraken, is dat gevaarlijk voor de onderneming.'

Verder denkt Stamsnijder dat Ahold er verstandig aan doet om ook president-commissaris H.de Ruiter naar buiten toe op te laten treden. 'Hij gaat nu alleen intern te werk. Ahold is eenvolksaandeel. Dan werkt het allemaal toch iets anders.'

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in