Overslaan en naar de inhoud gaan

Springbok haalt Vlaamse tech-expert Mieke de Ketelaere binnen

‘AI speelt een steeds grotere rol, maar het betekent niet dat mensen overbodig worden - integendeel.’
Mieke de Ketelaere
Mieke de Ketelaere
Mieke de Ketelaere
Mieke de Ketelaere

Mieke de Ketelaere is aangesteld als de nieuwe boardmember van de Nederlands-Vlaamse digitale bureaugroep Springbok, waar onder meer Dawn onder valt.

related partner content for mobile comes here

Springbok verwacht dat in de toekomst 'duurzame artificial intelligence disruptief zal zijn' in de wereld van reclame en marketing. De Ketelaere moet hierin een 'voortrekkersrol' spelen.

Mieke de Ketelaere is, naast haar nieuwe baan bij Springbok, adjunct-professor aan de Vlerick Business School en auteur van het boek 'Wanted: Human AI Translators'. Met haar eerdere ervaring in data- en marketingautomatisering bij bedrijven als SAS en Selligent wordt ze gezien als een vooraanstaande specialist in de techbranche.

De Ketelaere werkt graag met jonge mensen, zegt ze. 'Deze generatie is veel bezig met duurzaamheid en de ethische aspecten van technologie. Dat zie je ook bij Springbok. Dat AI een steeds grotere rol gaat spelen mag duidelijk zijn, maar het betekent niet dat mensen overbodig worden - integendeel. Menselijke vaardigheden zoals empathie en inlevingsvermogen zijn juist essentieel in de toekomst.'

Sammy Colson, ceo Springbok: 'ChatGPT en andere AI-toepassingen veroorzaken een revolutie in onze sector die is te vergelijken met de komst van het internet. Op het gebied van data en marketing automation leveren we bij Springbok marketingdiensten waar we al gebruikmaken van machine learning en artificial intelligence. Een autoriteit als Mieke kan ons helpen hierin richting te bepalen.'

Kim Verhaeghen, oprichter Springbok: 'We werken bij Springbok aan het opleiden van een nieuwe generatie mensen die AI leren inzetten met positieve gevolgen voor mens en samenleving. Mieke past daar goed bij.'

Bij bureaugroep Springbok werken zo'n 400 professionals voor merken als Triodos Bank, Jumbo, Renault en Greenpeace.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in