Overslaan en naar de inhoud gaan

NS twittert het beste

Hoe doen de Nederlandse adverteerders het op Twitter? Iets beter dan vorig jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Multiscope onderzocht in opdracht voor Tijdschrift voor Marketing voor de tweede keer de Twitter-ervaringen van de grootste adverteerders in Nederland.

related partner content for mobile comes here

Inmiddels hebben 60 van de 100 adverteerders in de Nielsen Top100 een Nederlands Twitter-account. Een stuk meer dan vorig jaar: toen werkten 42 adverteerders (min of meer) met Twitter.

De top 10
(tussen haakjes: plaats top100 adverteerders)

1 (99)
2 (38)
3 (28)
4 (79)
5 (71)
6 (95)
7 (61)
8 (46)
9 (33)
10 (83)

Methodiek
Het onderzoek is gebaseerd op de Top100 bruto mediabestedingen van Nielsen in 2010.
Bij elke adverteerder is gekeken of deze een account heeft via twee zoekopdrachten. Als eerste is via de people zoekfunctie van Twitter gezocht op de naam van de adverteerder. Daarnaast is via Google gezocht op de naam met de toevoeging Twitter. Wanneer een adverteerder in de lijst niet vermeld staat met een Twitter-account dan betekent dat deze niet vindbaar was via deze zoekopdrachten.

De Twitter-lijst is gesorteerd op het aantal volgers omdat dit de populariteit en het bereik van het merk aangeeft. Die populariteit bereikt de adverteerder deels door zelf actief te zijn. Dit kan bijvoorbeeld door direct te reageren op zijn volgers. Vandaar dat in de tabel ook de kolom ‘reply 2011’ is meegenomen, die geeft namelijk ook aan hoe betrokken een adverteerder is bij zijn volgers.

De hele Top100 staat in

Update: Inmiddels staat -na kritiek op blogs en twitter- het hele onderzoek .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in