Overslaan en naar de inhoud gaan

Een strategie is nog geen idee

Een van de eerste dingen die ik altijd lees in de Engelse Campaign is de rubriek van reclame-nestor Jeremy Bullmore, waarin hij scherp…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verhelderaars en vertroebelaars. Zij die op intelligente wijze licht in de duisternis scheppen en degenen die alles vakkundig moeilijker maken dan het is. Terwijl eenvoud toch het kenmerk van het ware is. Ik breng dit te berde omdat de reclame anno

related partner content for mobile comes here

nu in het geheel geen gebrek heeft aan woest aantrekkelijke theorieën, maar wel aan succesvolle praktijken. Het lijkt soms of de rituelen meer tellen dan de resultaten. En zo kom ik op nog een zeer recente uitspraak van Bullmore: ‘Famous advertising was already viral before the invention of viral marketing.’

Je zou kunnen zeggen dat mond-tot-mondreclame nu muis-tot-muis reclame is. Of phone to phone of tweet to tweet. Wat je er nog steeds voor nodig hebt is een goed centraal idee. Een brainwave zeg maar. En die komt niet uit te lange vergaderingen met te lange presentaties met te veel mensen. Die vaak resulteren in vuistdikke ‘positioneringsdocumenten’ waar vooral ongebreideld veel do’s, don’ts, overwegingen en randvoorwaarden in staan. Maar nog geen spoor van een idee.

En daarmee bedoel ik geen geinig interactiefje of een vernuftig viraltje. Maar zo’n idee waar een merk op kan varen. Als het goed is zelfs jaren. Zo’n idee dus waar een creatieve strateeg voor de input zorgde en een strategische creatief voor de output.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in