Een strategie is nog geen idee
Verhelderaars en vertroebelaars. Zij die op intelligente wijze licht in de duisternis scheppen en degenen die alles vakkundig moeilijker maken dan het is. Terwijl eenvoud toch het kenmerk van het ware is. Ik breng dit te berde omdat de reclame anno
nu in het geheel geen gebrek heeft aan woest aantrekkelijke theorieën, maar wel aan succesvolle praktijken. Het lijkt soms of de rituelen meer tellen dan de resultaten. En zo kom ik op nog een zeer recente uitspraak van Bullmore: ‘Famous advertising was already viral before the invention of viral marketing.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaJe zou kunnen zeggen dat mond-tot-mondreclame nu muis-tot-muis reclame is. Of phone to phone of tweet to tweet. Wat je er nog steeds voor nodig hebt is een goed centraal idee. Een brainwave zeg maar. En die komt niet uit te lange vergaderingen met te lange presentaties met te veel mensen. Die vaak resulteren in vuistdikke ‘positioneringsdocumenten’ waar vooral ongebreideld veel do’s, don’ts, overwegingen en randvoorwaarden in staan. Maar nog geen spoor van een idee.
En daarmee bedoel ik geen geinig interactiefje of een vernuftig viraltje. Maar zo’n idee waar een merk op kan varen. Als het goed is zelfs jaren. Zo’n idee dus waar een creatieve strateeg voor de input zorgde en een strategische creatief voor de output.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid