Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor de verbinding

Mijn stip aan de horizon is een open, laagdrempelig en relevant platform voor alle communicatieprofessionals in Nederland. Dat kan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mijn stip aan de horizon is een open, laagdrempelig en relevant platform voor alle communicatieprofessionals in Nederland. Dat kan alleen wanneer we massaliteit weten te voorkomen. Niemand wil een grijs warenhuis. Ik zie de toekomst van Logeion dan ook als een verbindende community van allemaal verschillende, kleinere communities. Daarom wil ik bouwen aan een kleurrijk palet van verrassende en vernieuwende speciaalzaken onder één dak. Elk met een eigen accent. Verbindend op het communicatievak. Dat kan Logeion attractiever en ‘hip & happening’ maken.

related partner content for mobile comes here

Dat betekent wat mij betreft bijvoorbeeld:

1. Dat themagroepen rond vakspecialismen alle aandacht krijgen en zich ontwikkelen tot aantrekkelijke en hoogwaardige ‘boutiques’.
2. Dat alle activiteiten zijn toegesneden op segmenten in het ledenbestand en herkenbaar zijn gelabeld. Van praktijkoriëntatie tot masterclass.
3. Dat we werk maken van inspirerende bijeenkomsten in de regio. Waar mogelijk samen met regionale communicatiekringen.
4. Dat we nieuwe initiatieven starten voor specifieke doelgroepen. Denk aan een exclusieve ‘Club van 100’ voor directeuren communicatie.
5. Dat we gericht inzetten op studenten, afstudeerders en starters. Een jongerenclub kan voor de hele vereniging verfrissend werken.
6. Dat we aandacht schenken aan ‘prominenten’ zoals oud-bestuursleden en prijswinnaars. En hen inzetten als ambassadeur en gastdocent.
7. Dat we een ‘Club van 30’ starten voor ‘daverende dertigers’ in ons vak. Dat zijn ‘movers and shakers’ die kunnen zorgen voor vernieuwing. Ruim baan dus – ook binnen het bestuur – voor jonge mensen!
8. Dat we ruimte geven aan creatieve, dwarse denkers. Meer debat met prikkelende mensen. Tijd voor een Logeion Innovation Lab?
9. Dat we voor de grote groep zelfstandigen in ons vak werken aan belangenbehartiging en voordelen bij het ondernemerschap.
10. Dat de beroepsvereniging een voorbeeldrol vervult in het benutten van web en sociale media, geïnspireerd op Google, YouTube en Twitter.

Kortom: meer maatwerk en meer toegevoegde waarde, gericht op een relevant en aantrekkelijk platform voor alle communicatieprofessionals in Nederland.
Zo’n beroepsvereniging blijft vanzelfsprekend investeren in de fundamenten van een serieuze professie. En gaat stevig door op de ingeslagen weg ten aanzien van onderwijs, wetenschap, beroepsniveauprofielen, certificering, kennisontwikkeling en publicaties.
Zo’n beroepsvereniging is bovendien een logische gesprekspartner voor platforms voor bestuurders en voor andere vakgebieden. Want een sterk communicatievak acteert op het snijvlak met andere disciplines, zet de ramen open en zoekt de verbinding.

Ik zie er enorm naar uit om de komende jaren, in pak of spijkerbroek, dienend en in alle bescheidenheid, op grote en kleine bijeenkomsten aanwezig te zijn. Om bij te dragen aan beroepstrots en beroepsplezier. Om te praten met leden uit alle geledingen van het vak en in alle hoeken van het land.
Het bestuur kan inspireren, het bureau kan veel uit handen nemen, maar een vereniging staat of valt met actieve leden. Laat het weten wanneer je suggesties hebt (): iedereen is welkom!

Laten we bouwen, vernieuwen en verbinden. Voor een relevant en eigentijds communicatievak. En voor een sterke en zelfbewuste beroepsgroep.

Ron van der Jagt, kandidaat-voorzitter Logeion

Reacties graag via de !

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in