Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkenportfolio Heineken: scherpere positionering gewenst?

Heineken heeft onderzoek gedaan onder 2.000 consumenten en concludeert dat de positionering van de drie merken Heineken, Brand en Amstel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De merken bevinden zich momenteel in alle segmenten die Heineken onderscheidt. Met andere woorden: Heineken heeft de klanten ingedeeld in groepen met homogeen gedrag alleen gedragen ze zich niet zo. Arme marketeers!

related partner content for mobile comes here

Elk segment moet door één merk ingevuld worden (welke segmentering Heineken toepast,wordt niet vermeld in het FD). Amstel moet het mainstreammerk zijn, Brand het premiummerk en Heineken het innovatiemerk.

Interessant is te weten welke segmenten Heineken onderscheidt: als je scherp wil positioneren, moet je scherp kunnen segmenteren en targetten. Wie weet meer?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in