Merkenportfolio Heineken: scherpere positionering gewenst?
Heineken heeft onderzoek gedaan onder 2.000 consumenten en concludeert dat de positionering van de drie merken Heineken, Brand en Amstel…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De merken bevinden zich momenteel in alle segmenten die Heineken onderscheidt. Met andere woorden: Heineken heeft de klanten ingedeeld in groepen met homogeen gedrag alleen gedragen ze zich niet zo. Arme marketeers!
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Elk segment moet door één merk ingevuld worden (welke segmentering Heineken toepast,wordt niet vermeld in het FD). Amstel moet het mainstreammerk zijn, Brand het premiummerk en Heineken het innovatiemerk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSInteressant is te weten welke segmenten Heineken onderscheidt: als je scherp wil positioneren, moet je scherp kunnen segmenteren en targetten. Wie weet meer?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid