Nickelodeon-fruit mag wel
In een poging fruit populairder te maken bij kinderen, drukt verpakkingsbedrijf Smurfit Kappa Solid Board Packaging Benelux voortaan Nickelodeon-figuurtjes af op de 2,5 kilodozen voor mandarijntjes.
En aan de supply chain wordt ook gedacht; de Spaanse vruchten hoeven -eenmaal in de VS aangekomen- de doos niet meer uit.
De Nickelodeon-boxen zien er namelijk goed genoeg uit voor display op de winkelvloer. Inmiddels gaan de boxen als warme broodjes over de kassaband; in de VS worden er miljoenen van verkocht.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaNickelodeon, 's werelds grootste leverancier van characters op foodproducten, stapt over op fruit. Dora op de mandarijntjes, Spongebob op de bananen. Ouders 'zonder ruggengraat' kunnen voortaan zonder schuldgevoel een tray gezonde mandarijnen mee naar huis nemen.
Indirect zaagt dit initiatief echter aan de stoelpoten van de #039;verbied-reclame-op-snoep'.html" title="'verbied-reclame-op-snoep'.html">tegenstanders van reclame op (ongezonde) foodproducten... een totaalverbod van cartoons op foodproducten wordt op deze manier een stuk lastiger. Want waar leg je de grens tussen gezond en een beetje gezond?
Fruit en groente mag wel, maar hoe zit het dan met koekjes met natuurlijke ingrediënten, of vezel- en lightproducten? Of draaf ik nu door?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid