Overslaan en naar de inhoud gaan

Nickelodeon-fruit mag wel

In een poging fruit populairder te maken bij kinderen, drukt verpakkingsbedrijf Smurfit Kappa Solid Board Packaging Benelux voortaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een poging fruit populairder te maken bij kinderen, drukt verpakkingsbedrijf voortaan Nickelodeon-figuurtjes af op de 2,5 kilodozen voor mandarijntjes.

related partner content for mobile comes here

En aan de supply chain wordt ook gedacht; de Spaanse vruchten hoeven -eenmaal in de VS aangekomen- de doos niet meer uit.
De Nickelodeon-boxen zien er namelijk goed genoeg uit voor display op de winkelvloer. Inmiddels gaan de boxen als warme broodjes over de kassaband; in de VS worden er miljoenen van verkocht.

Nickelodeon, 's werelds grootste leverancier van characters op foodproducten, stapt over op fruit. Dora op de mandarijntjes, Spongebob op de bananen. Ouders 'zonder ruggengraat' kunnen voortaan zonder schuldgevoel een tray gezonde mandarijnen mee naar huis nemen.

Indirect zaagt dit initiatief echter aan de stoelpoten van de ;verbied-reclame-op-snoep&;.html" title="&;verbied-reclame-op-snoep&;.html">tegenstanders van reclame op (ongezonde) foodproducten... een totaalverbod van cartoons op foodproducten wordt op deze manier een stuk lastiger. Want waar leg je de grens tussen gezond en een beetje gezond?

Fruit en groente mag wel, maar hoe zit het dan met koekjes met natuurlijke ingrediënten, of vezel- en lightproducten? Of draaf ik nu door?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in