Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezond bier voor vrouwen

Duitse bierbrouwer Karlsberg verkoopt in eigen land een speciaalbiertje voor vrouwen: Karla genaamd. De verkoop gaat goed, ondanks het feit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Duitse bierbrouwer verkoopt in eigen land een speciaalbiertje voor vrouwen: genaamd. De verkoop gaat goed, ondanks het feit dat Duitse vrouwen bier nog steeds zien als ongezond, dikmakend en ordinair. Hoe pakt Karlsberg dit dan aan?

related partner content for mobile comes here

Zo dus: de bierbrouwer zet het biertje neer als gezond en welzijnsverhogend. Karla is een natuurzuiver product en dus voedzaam. Karla bevat slechts 1 procent alcohol en is vermengd met vruchtensap (appel of banaan).

De bierbrouwer richt zich in de marketingcommunicatie op actieve vrouwen die midden in het leven staan en bewust aan hun gezondheid werken. Het bier bestaat voor 70 procent uit bier, en voor 30 procent uit fruit en toegevoegde stoffen als lecithine, soja-extracten, foliumzuur, hop en melisse.

Pay off in de marketingcommunicatie is 'Karla, für Ruhe und Wohlbefinden.'

De Duitse bierbrouwer zet de positionering kracht bij door het bier uitsluitend in Duitse apotheken te koop aan te bieden, eerst in samenwerking met het apothekersverbond , en vanaf eind april ook met vitaminesupplementenfabrikant , bekend van de vitamines in de vorm van wine-gumdiertjes (de Yayabär). Amapharm in 40 landen, dus men onderzoekt nu ook de mogelijkheid om het bier in andere landen op deze manier uit te rollen. Er zijn al aanvragen binnen uit Japan en Groot Brittannië.

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in