Overslaan en naar de inhoud gaan

10-12 jarigen: gadgets zorgen voor status

'Tweens' (10-12 jaar) zien gadgets vooral als statussymbolen om zich te kunnen profileren richting leeftijdsgenoten. Het bezitten van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het onderzoek , van JuniorSenior.

Jongens vinden het vooral belangrijk dat een gadget gamemogelijkheden heeft, draagbaar en cool is.

Meisjes vinden de veelzijdigheid van een gadget belangrijk, naast gamen en internetten vinden zij het leuk om met vrienden te communiceren, creatief bezig te zijn met foto's en bovenal muziek te luisteren.

'Cool' is voor meisjes minder belangrijk. Ze zijn wel gevoeliger voor de mening van anderen: een mobiele telefoon is vooral gewild vanwege het feit dat iedereen in de omgeving deze al heeft.

Voor 'tweens' is een belangrijke reden om een gadget te kopen dat ze altijd wat te vertellen hebben bij vrienden. Ze zoeken namelijk vooral status, terwijl de oudere kinderen meer letten op de functionaliteit van een gadget.

36 procent van de ondervraagden vindt dat hun sociale leven verbetert door gadgets; zij hebben door de veelal dure gadgets meer en beter contact met hun vrienden. Vooral jongens kunnen niet zonder hun gadgets (76 procent).

Top 5 ? gewilde gadgets:
Meisjes:
1. iPod (15,5%)
2. Nintendo DS (12,4%)
3. Laptop (8,2%)
4. Mobiele telefoon met camera
5. Mobiele telefoon, nieuwe of andere

Jongens:
1. Nintendo DS (11,5%)
2. PSP (9,0%)
3. iPod (7,4%)
4. Laptop (6,6%)
5. Mobiele telefoon (4,9%)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in