Overslaan en naar de inhoud gaan

C&A stelt ex-Nike-man aan als chief digital officer

De fashion-keten wil gas geven op online verkopen, de Belgische Joris Van Rooy gaat die kar trekken.
Joris Van Rooy
Joris Van Rooy
© C&A
Joris Van Rooy
Joris Van Rooy
© C&A

C&A stelt Joris Van Rooy aan als chief digital officer (CDO), verantwoordelijk voor de Europese markt. Het is een rol die eerder niet bestond bij C&A. De creatie ervan betekent dan ook dat C&A de manier waarop het zijn klanten binnen het eigen digitale ecosysteem benadert, radicaal op de schop neemt. De motor voor online sales krijgt een turbo ingebouwd.

related partner content for mobile comes here

Ambitie kan Van Rooy niet ontzegd worden. Hij stelt dat C&A er helemaal klaar voor is om gewaagde stappen te nemen om Europa’s leidende digitale fashion-retailer te worden.

Van Rooy werkte in het verleden een kleine twintig jaar bij P&G. Meest recent werkte hij bij Nike, waar hij als directeur Nike Direct verantwoordelijk was voor de online verkopen in de EMEA-regio. Volgens C&A transformeerde hij Nike daar tot digitale retailer. Die kunst moet hij voor C&A dan ook nog een keer herhalen.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in