Overslaan en naar de inhoud gaan

Ellen van den Berg head of customer experience bij Wunderman Thompson

Ze was eerder werkzaam voor bureaus als DDB & Tribal, Edenspiekermann, Mediamatic en Lava.
Ellen van den Berg head of customer experience bij Wunderman Thompson
Ellen van den Berg head of customer experience bij Wunderman Thompson
Ellen van den Berg head of customer experience bij Wunderman Thompson
Ellen van den Berg head of customer experience bij Wunderman Thompson

Ellen van den Berg is aangesteld als nieuwe Head of customer experience bij Wunderman Thompson in Amsterdam. De strateeg wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen en optimaliseren van de CX. Ze heeft twintig jaar ervaring in het vak en was eerder werkzaam voor bureaus als DDB & Tribal, Edenspiekermann, Mediamatic en Lava.

related partner content for mobile comes here

Focus op brand- en customer experience

Wunderman Thompson zegt dat de focus van het bureau ligt op de brand- en customer experience bij merken en noemt Van den Berg een specialist daarin. Ze werkte voor merken als Adidas, Ziggo, KLM, Volkswagen en McDonalds en leidde teams met UX-designers, strategen, researchers en creative technologists, met wie zij e-commerce en service-platforms bouwde en digitale campagnes ontwikkelde.

Van den Berg zegt ervan overtuigd te zijn dat een goede customer experience niet alleen klanten converteert, maar dat deze bijdraagt aan merkvoorkeur en loyaliteit. 'Ik geloof dat merken alleen maar waarde kunnen creëren wanneer ze heel goed begrijpen waar de echte behoeften van hun klanten liggen, maar ook de mogelijke barrières begrijpen en daarop acteren. Een goede customer journey is er één die over alle touchpoints heen, prettig en vertrouwd voelt. Pas dan heb je na de verkoop een ambassadeur geworven.'

'Verbreden van mogelijheden'

Anita Lotten, managing director bij Wunderman Thompson Amsterdam, ziet de komst van Van den Berg als de laatste stap in de transformatie van het bureau. 'We hebben van oudsher strategie en creatie op hoog niveau in huis, het afgelopen jaar hebben we geïnvesteerd in het bouwen en verbreden van de mogelijkheden zoals data en CRM. CX & service design zijn nu verankerd in het hart van het bureau. Van den Berg representeert het volledig geïntegreerde aanbod dat wij onze klanten kunnen bieden.

Lees ook:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in