Overslaan en naar de inhoud gaan

Chuck Studios bouwt strategisch team rond ‘culinair strateeg’ Eva Lia-Jordan

Ze was eerder werkzaam voor Heimat en BBDO.
Chuck Studios bouwt strategisch team rond ‘culinair strateeg’ Eva Lia-Jordan
Chuck Studios bouwt strategisch team rond ‘culinair strateeg’ Eva Lia-Jordan
Chuck Studios bouwt strategisch team rond ‘culinair strateeg’ Eva Lia-Jordan
Chuck Studios bouwt strategisch team rond ‘culinair strateeg’ Eva Lia-Jordan

Chuck Studios, het bureau dat zich richt op food advertising, stelt Eva Lia-Jordan aan als‘ culinair strategist’. Lia-Jordan, voorheen werkzaam bij Heimat in Berlijn en BBDO in Düsseldorf. Volgens Chuck Studio’s is ze wereld eerste culinair strategist. Tevens wordt Lukas Kaas aangesteld als junior strategist. Samen moeten ze het hart vormen van de strategische divisie van het bureau.

related partner content for mobile comes here

Culinaire Identiteiten

Het in Amsterdam gevestigde bedrijf met vestigingen in Los Angeles, Londen en Moskou, werkt voor onder meer voor Unilever, KFC, Campina, en meerder lokale hero-brands zoals Verkade, Karvan Cevitam en Old Amsterdam. Chuck Studios ontwikkeld zogenoemde Culinaire Identiteiten. Dit is volgens het bureau een effectieve manier voor food brands om voedsel tot een distinctive brand asset te maken. Het moet merken een set van regels geven die vertellen hoe voedsel eruit ziet in reclames, maar ook hoe voedsel 'beweegt' en in welke wereld het leeft met als doel om heldere en onmiddellijke merkassociaties op te roepen. 

Toenemende vraag

Olaf van Gerwen, co-founder en global creative director van Chuck Studio zegt dat het vroeger enkel grote merken als McDonald’s en Coca-Cola waren die zich druk maakten over een Culinaire Identiteit: ‘Tegenwoordig begint het langzaam door te dringen dat elk food brand dat succesvol wil zijn hierover na moet denken. Wij verkondigen dit evangelie al jaren en we merken dat er tegenwoordig meer behoefte aan is. Lia-Jordan en Kaas zullen daarom een essentiële rol vervullen in de exponentiële groeifase die we met het bedrijf nu ingaan.’

Lees ook: Tijdens stress-situaties synchroniseert creativiteit wereldwijd

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in