Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé lanceert AR games voor Wagner

Voedingsmiddelengigant wil merkbekendheid Wagner Big City Pizza vergroten
IPG Mediabrands en Talpa Network ontwikkelen augmented reality games voor Nestlé Wagner pizza’s
IPG Mediabrands en Talpa Network ontwikkelen augmented reality games voor Nestlé Wagner pizza’s
© Nestlé
IPG Mediabrands en Talpa Network ontwikkelen augmented reality games voor Nestlé Wagner pizza’s
IPG Mediabrands en Talpa Network ontwikkelen augmented reality games voor Nestlé Wagner pizza’s
© Nestlé

Nestlé lanceert voor Wagner Big City Pizza augmented reality (AR) games en face filters die te spelen zijn door het scannen van een QR-code op de pizzadozen. De games moeten leiden tot een grotere naamsbekendheid voor het Big City Pizza-merk. Nestlé en Thrive hebben voor elke Big City Pizza een aparte spelvariant gelanceerd waarmee de speler naar verschillende metropolen kan 'reizen'. Volgens het voedingsmiddelenconcern zijn de diverse varianten gebaseerd op de uitstraling en de typische gerechten van de wereldsteden. Om de games onder de aandacht te brengen is er een launchingcampagne ontwikkeld door Thrive in samenwerking met Talpa Network.

related partner content for mobile comes here

Wagner I Big City Pizza I Augmented Reality - NL

Nestlé legt uit dat de QR-code op de pizzadozen gescand kan worden in de Instagram of Facebook app om het AR-spel of face filter te ontgrendelen. Volgens het voedingsmiddelenconcern zijn de spelvarianten gebaseerd op de steden Boston, Amsterdam, Rome, Budapest, Tokyo, Hawaii, Londen, Sydney en Istanbul. Volgens Nestlé kunnen de spellen ook zonder QR-code gespeeld worden via Facebook, Instagram en Snapchat waar tevens de scores te delen zijn door deze te uploaden via Insta Stories of Facebook Stories. 

Bob Stigter, brand manager Wagner, zegt dat de AR-games de gebruiker het gevoel moeten geven dat die op reis is: ‘Met de AR-spellen en face filters willen we onze doelgroep op een nieuwe manier bereiken op verschillende platformen waarop zij zich dagelijks bevinden. Het interacteren met de games en filters zal je het gevoel geven alsof je je waant in een grote wereldstad en zorgt voor datzelfde gevoel van fun alsof je er op reis bent. Het vergroten van de merkbekendheid van onze Big City Pizza en AR als middel daarvoor gebruiken is geweldig!’

De AR-spellen en face filters zijn vanaf begin juli tot minstens het einde van het jaar beschikbaar en online te spelen via social media.

Lees ook: Is Malibu's reclamecampagne het begin van een aanhoudende reclametrend? 

Credits:

Klant: Nestlé's Wagner

Verantwoordelijk bij klant: Bob Stigter

Bureau: UM Studios - IPG Mediabrands & Talpa Netwerk 

Productie video: Anqer GmbH

Design: Cocomore AG en FB Creative Studio

Productie AR-filters: Demodern GmbH

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in