Overslaan en naar de inhoud gaan

Tikkie heeft nieuwe dienst 'Tikkie Terug'

Met Tikkie Terug wil Tikkie 'geldterugacties' naar het niveau brengen dat wordt verwacht in 2020: volledig digitaal, snel en vertrouwd.
Tikkie Terug
Tikkie Terug
Tikkie Terug
Tikkie Terug

Tikkie, de betaalapp van ABN Amro met meer dan 6 miljoen gebruikers, is er nu ook voor geld-terug-acties. Die dienst werd eerder al gelanceerd, met Coca-Cola als launching partner met cash-back-campagnes voor onder meer Fuze Tea en Coca-Cola Energy en in de afgelopen weken startten ook Nestlé met YES! repen en Arla met Apetina een campagne waar Tikkie Terug werd ingezet voor een geld-terug-actie. De nieuwe dienst wordt dinsdag 30 juni aan het grote publiek gepresenteerd. Binnenkort volgt ook FrieslandCampina met een geld-terug-actie voor Optimel.

related partner content for mobile comes here

Jarig

Die lancering wordt gemarkeerd door de vierde verjaardag van Tikkie. Consumenten kunnen een tompouce bij de Hema kopen en via Tikkie Terug het geld terug krijgen. De actie werkt als volgt: consumenten hebben alleen de aankoopbon van de tompouce en de Tikkie app nodig. In de Tikkie app kan je op de ‘Tikkie is jarig’-actie klikken, daarna met de camera van de telefoon de aankoopbon van de tompouce scannen en vervolgens wordt het aankoopbedrag binnen 5 seconden teruggestort op de rekening van de consument.

Snel

Met Tikkie Terug brengt Tikkie zegt ABN Amro geld-terug-acties naar het niveau te brengen dat wordt verwacht in 2020: volledig digitaal, snel en vertrouwd. Moreno Kensmil van Tikkie: 'We zagen dat geld-terug-acties sneller en makkelijker kunnen. Die worden nu vaak ervaren als omslachtig en onbetrouwbaar. Terwijl het zoveel eenvoudiger kan voor zowel de consument als de bedrijven. Na aankoop van het product stuur je nu als het ware een Tikkie naar een speciale rekening van Tikkie. Zonder dat het nodig is om gegevens achter te laten. We zijn blij dat we door deze samenwerking met Hema een breder publiek kunnen laten kennismaken met deze dienst.'

Flow

Bedrijven die Tikkie inzetten voor hun geld-terug-acties maken volgens ABN Amro gebruik van de bekende 'Tikkie-betaalflow' die consumenten gewend zijn. 'Maar', zegt Kensmil, 'de bedrijven bepalen zelf hoe zij Tikkie Terug inzetten. Van alleen het scannen van de QR-code en controle met een aankoopbon tot tokens, ofwel QR-codes. Tikkie Terug kan zowel offline als online worden ingezet.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in