Overslaan en naar de inhoud gaan

Online entrepreneurs helpen bedrijven met bedenken en ontwikkelen voice diensten

Conva Voice Services is het nieuwe bureau van Maarten Lens-FitzGerald (o.a. ex-Layar) en Naos Wilbrink (aFrogleap).
Miniatuurvoorbeeld
Maarten Lens FitzGerald (links) en Naos Wilbrink
© Conva
Miniatuurvoorbeeld
Maarten Lens FitzGerald (links) en Naos Wilbrink
© Conva

De introductie van slimme, stemgestuurde assistenten als Amazon Alexa en Google Assistant roept volgens de oprichters van Conva Voice Services nieuwe vragen op, ten aanzien van onder andere inzetbaarheid (wat kan je ermee), vindbaarheid en herkenbaarheid. Conva wil met bedrijven de mogelijkheden te verkennen en daarna met prototype sprints zorgen voor een gevalideerd resultaat, gevolgd door de eerste live versie. Conva draagt vervolgens over aan interne ontwikkel teams, al aanwezige it-partijen of bureaus. 

related partner content for mobile comes here

Oprichters van Conva zijn Maarten Lens-FitzGerald en Naos Wilbrink. Beide entrepreneurs hebben ruime ervaring met het introduceren van nieuwe marketing- en communicatiekanalen. Lens-FitzGerald was een van de oprichters van Layar, een innovatief bedrijf dat naam maakte met technologie die Augmenten Reality op mobiel ‘live' integreerde in een fysieke omgeving. Daarna was hij met hr-tech startup Teamily actief op het gebied van samenwerking en innovatie.

Wandklok en magnetron met smart speaker

Wilbrink is oprichter van creatief marketingbureau aFrogleap. Recent heeft hij zijn belang in het bureau verkocht om zich op nieuwe avonturen te storten. Wilbrink is specialist in marketing automation technology en was adviseur bij diverse startups.

De snelle ontwikkeling van voice technologie rechtvaardigt volgens de oprichters de oprichting van een nieuw bureau. In de VS zijn meer dan 55 miljoen slimme verkocht en 1 op de vijf families heeft er een in huis (voicebot.ai). Onlangs heeft Amazon meer dan twintig upgrades en nieuwe voice-gebaseerde apparaten en - functionaliteiten geïntroduceerd. Daaronder ook een wandklok en magnetron met ingebouwde smart speaker.

Volgende stap

Google bracht onlangs de voice-app Assistent uit in Nederland en presenteerde bij de livegang achttien bedrijven met Assistent integratie. Daaronder Albert Heijn, Mediamarkt, KLM, bol.com, Jumbo en Essent. Achter de schermen werken diverse bureaus, waaronder aFrogleap, aan voice-apps voor hun klanten. Lens FitzGerald stelt dan ook dat de tijd er nu rijp voor is. ‘Voice is het nieuwe medium om klanten van dienst te zijn. Zoals organisaties websites en mobile applicaties hebben, is de ontwikkeling van voice diensten de volgende stap.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in