Overslaan en naar de inhoud gaan

Sir Martin Sorrell keynote op Het Grote Marketing Congres

Sorrell geeft tijdens 24Festival zijn visie op het marketing- en bureaulandschap en op de toekomst van S4/MediaMonks. ‘Veel disruptie.'
Miniatuurvoorbeeld
© Krijn van Noordwijk
Miniatuurvoorbeeld
© Krijn van Noordwijk

De meest besproken man van bureauland - Sir Martin Sorrell – wordt tijdens Het Grote Marketing Congres aan de tand gevoeld door presentator Rens de Jong. Adformatie interviewde de gedreven, bij tijd en wijle felle, maar toch immer aardige Sorrell recent in Amsterdam. Over zijn vertrek bij WPP, de omstandigheden waaronder dat gebeurde, maar vooral ook over de deal met MediaMonks en de plannen met S4. ‘A peanut’ vergeleken met de immens grote bureaugroep WPP die hij vanaf de jaren tachtig zelf opbouwde.

related partner content for mobile comes here

Volgens Sorrell hebben marketeers nu behoefte aan een ‘driepotige stoel’ met een focus op content, data & analytics en mediaplanning & buying. ‘Binnen S4 vertegenwoordigt MediaMonks het digital content-deel, de andere poten worden toegevoegd. Ik heb dit getest bij opdrachtgevers en de hypothese klopt. Er gaat nog zoveel disruptie plaatsvinden binnen deze industrie, dat is nog lang niet klaar. Ik verwacht dat met name op het gebied van talent en mensen er nog veel gaat schuiven.’  

Op de vraag waarop hij deze inzichten niet binnen WPP toepaste zegt hij, overigens nog altijd in ‘we’-vorm: ‘We hadden die flexibiliteit niet. Heus wel op een aantal plekken; we hadden zeer succesvolle bureaus met flexibele structuren. Het probleem met legacy-bedrijven is dat je altijd een anker meedraagt. Maar je moet de tanker in beweging brengen en dat brengt kosten met zich mee. Als je beursgenoteerd bent is dat lastiger.’

Delen van het interview met Sorrell verschijnen de komende weken op Adformatie.nl. Het volledige interview wordt gepubliceerd Adformatie #7 die in oktober verschijnt.

Het thema van het congres is ‘Het vertrouwen in marketing is weg, geloof jij het?’. Naast Sorrell, betreden Valerie van Schaick (Nestlé), Patrick Stal (Uber), Ruud Frambach (Vrije Universiteit), Rory Sutherland (Ogilvy), influencer Sanny Verhoeven en Marketeer of the Year Vincent van den Boogert het podium om te spreken over hoe merk en mens weer in elkaar gaan geloven. Adformatie en DVJ Insights maken de uitslagen van De Grote Marketing Enquête bekend.

Tijdens 24Festival vindt ook in het Concertgebouw de Effie-uitreiking plaats. Het 24Festival is een initiatief van de VEA (Vereniging van Communicatie Adviesbureaus) en BVA (Bond van Adverteerders) in samenwerking met Adformatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in