Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatieve directie Ogilvy Amsterdam weg na verschil van inzicht

Martijn van Marle en Peter van Rij vertrekken na twee jaar bij bureau, volgende stap nog onbekend.
Miniatuurvoorbeeld
Peter van Rij en Martijn van Marle
© Ogilvy
Miniatuurvoorbeeld
Peter van Rij en Martijn van Marle
© Ogilvy

Martijn van Marle en Peter van Rij, de chief creative officers van Ogilvy Amsterdam, zeggen na ruim twee jaar hun baan op. Het duo verschilt van inzicht met de andere directieleden, onder wie ceo Edgar Molenaars. Dit betreft niet zozeer de koers van het bureau, maar spitst zich toe op de interne organisatie.

related partner content for mobile comes here

Leniger, maar hoe?

‘Ogilvy is een prachtig bureau, maar het is ook belangrijk dat alle neuzen in de board dezelfde kant op staan’, aldus Peter van Rij. ‘Als groot bureau moeten we leniger en goedkoper worden, daar is iedereen het wel mee eens. Maar we verschillen van mening hoe we dat precies moeten doen. Daarom hebben we onze conclusie getrokken.’

Clichézinnetje

Wat het verschil dan precies behelst, daar willen de partijen niet verder op ingaan. Edgar Molenaars: ‘Het is natuurlijk zo'n clichézinnetje ter verantwoording in persberichten, maar het is in dit geval ook daadwerkelijk zo. We hebben andere ideeën over de inrichting van het bureau, er zit geen bloed aan de muren. Ze hebben zelf besloten te stoppen, en dat moeten we accepteren.’

Volgende stap

Van Rij en Van Marle beraden zich nog op hun volgende stap. Van Rij: ‘Dat kan in een eigen bureau zijn of als freelancers; het kan alle kanten nog op.’  Het duo dat voor Ogilvy al 11 jaar samen bij TBWA Amsterdam werkte, blijft in ieder geval bij elkaar, aldus van Rij.

De twee waren de afgelopen twee jaar voor Ogilvy betrokken bij prijswinnend werk. In Cannes stond Ogilvy twaalf keer op de shortlist en pakte het bureau onder hun leiding drie bronzen leeuwen. Ook bij San, Esprix, Effies en ADCN was het bureau succesvol, onder meer voor Rabobank, Prorail, Pathé, CenterParcs en Ford.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
John Topa

Als jullie Ogilvy een warm hart zouden hebben toegedragen, dan hadden jullie dit onder de pet gehouden, tot het bureau kan melden hoe het verder gaat zonder jullie. Nu ben je duidelijk 'de eerste klap' aan het uitdelen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in